×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دنیا همچنان طرفدار فلفل چیلی

ادویه دارچین عطاری گیاهان دارویی فلفل

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایانا این افزایش به میزان ۱۲ درصد در حجم ، ۹ درصد در ارزش معامله شده و ۶ درصد بر حسب ارزش دلار در یک سال پیش ثبت شده است. در حالی که در دوره زمانی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ صادرات ۸،۴۳،۲۵۵ تن ، به ارزش۱۶۲۳۸,۲۳ کرور روپیه ( ۲۴۸۲,۸۳ میلیون دلار) بود.

رئیس اداره ادویه ، Dr A. Jayathila گفت: “این درحالی است که هند از رکوردهای خود در این زمینه پیشی گرفته است و این افزایش صادرات در بازارهای بین المللی به دلیل تقاضای بالا برای ادویه جات با کیفیت هند و همراه با رقابت شدید در بازارهای جهانی است، همچنین به دلیل مقررات ایمنی غذایی سخت که در حال حاضر در زمینه تجارت بین المللی کالا تعریف شده، به دست آمده است.”

گفتنی است ، فلفل چیلی همچنان ادویه ای با بیشترین تقاضا در ۲۰۱۶-۱۷ به ثبت رسیده است، به طوری که دارای صادرات بالغ بر ۴،۰۰،۲۵۰ تن و ارزش ۵۰۷۰,۷۵ کرور روپیه بوده که افزایش ۱۵ درصد در حجم و ۲۷ درصد در ارزش را نشان می د هد.

زیره، به عنوان دومین ادویه بابیشترین میزان صادرات شناخته شد، به طوری که افزایش ۲۲ درصد در حجم و ۲۸ درصد در ارزش رسید. در مجموع ۱،۱۹،۰۰۰ تن زیره به ارزش ۱۹۶۳,۲۰ کرور روپیه از هند در دوره ۲۰۱۶-۲۰۱۷ صادر شد.

افزایش تقاضای جهانی برای زردچوبه، به خصوص در بخش دارویی، به ارقام صادراتی ۱،۱۶،۵۰۰ تن در حجم و ۱۲۴۱ کرور روپیه از لحاظ ارزش در ۲۰۱۶-۲۰۱۷ رسید.

همچنین ادویه ای که افزایش قابل توجهی نسبت به سال مالی پیش داشت، رازیانه است که به افزایش ۱۲۹ درصد افزایش در حجم و ۷۹ درصد در ارزش رسید و همچنین صادرات سیر، جوز هندی و celery (نوعی ادویه با گیاه کرفس تهیه می شود) با افزایش رو به رو بودند.

منبع: وبسایت economictimes.indiatimes

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.