×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید و فرآوری گیاهان دارویی در راستای امور خیریه و توانمندسازی مناطق محروم

خیریه بارقه نور همیاری با هدف توانمندسازی خانواده‌های نیازمند از طریق کارآفرینی، پرورش استعداد جوانان و حمایت‌های مستقیم فعالیت خود را از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز کرد. در اولین گام، مناطق کم‌برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور مورد توجه قرار گرفت و بخش‌های دیشموک، سرفاریاب و لوداب برای این منظور انتخاب شدند.

با توجه به منابع طبیعی موجود در این مناطق، و امکان بهره‌مندی از جنگل‌های بلوط، این ثروت خدادادی، طرح خرید جَفت بلوط از خانواده‌های روستایی مناطق مذکور برای تولید داروهای دامپزشکی (داروی ضدانگل کوکسی فیت (Cocci phyt)) در دستور کار موسسه قرار گرفت.

این موسسه طی دو سال موفق شد حدود ۵ میلیارد تومان جَفت از خانواده‌های ساکن مناطق مذکور خریداری کند که به درآمدزایی برای حدود ۵۰۰۰ نفر انجامیده است. بدین ترتیب، پایه‌های اشتغال پایدار و کسب درآمد سودمند برای این خانوارهای روستایی برقرار شد. همچنین، آموزش حفظ جنگل‌های بلوط و تکثیر نهال بلوط به‌منظور جنگل‌کاری از اهداف دیگر موسسه است. تشویق به کشت گیاهان دارویی در حیاط منازل و زمین‌های روستایی، گام‌های دیگری است که برای ارتقاء سطح درآمد این عزیزان برداشته شده است و همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی مستندی با موضوع فعالیت های “خیریه بارقه نور همیاری” با مدیریت آقای وحید گرجی (بنیانگذار شرکت دارویی زردبند) در زمینه کارآفرینی و توانمندسازی در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد را بوسیله کاشت و فرآوری گیاهان دارویی و معطر به شما مخاطبین گرامی تقدیم می نماید.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.