×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری یازدهمین کنگره ملی گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، استفاده از گیاهان دارویی و فرآورده‌‏های طبیعی در صنایع دارویی و غذا در جهان بیش از پیش گسترش یافته و موجب شده تا ظرفیت‌‏های فوق‏‌العاده ‌ای در حوزه گیاهان دارویی با وجود ۸۰۰۰ گونه شناخته شده گیاهی ایجاد شود. از میان ۸ هزار گونه گیاهی شناخته شده، ۲۵۰۰ گونه دارای خواص دارویی هستند.

از طرف دیگر وجود میراث مکتوب و شفاهی طب سنتی با هزاران نسخه کتاب و وجود اطبای سنتی با تجویز گیاهان دارویی، ناظر بر اهمیت و ضرورت توجه به گیاهان دارویی و طب سنتی است و بر مبنای اصول و ارکان اقتصاد مقاومتی در این حوزه امکان مردمی کردن اقتصاد و تکیه بر مردم و کمک به بخش خصوصی و استفاده از توان آنها وجود دارد و ظرفیت دانش بنیان کردن فرآیند تولید و زنجیره ارزش در گیاهان دارویی و طب سنتی کاملاً وجود دارد.

در این راستا از سوی شبکه ملی گیاهان دارویی یازدهمین کنگره ملی گیاهان دارویی در روزهای ۹ و ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه یزد در محورهای “علوم پایه”، “کشاورزی و منابع طبیعی”، “داروسازی، پزشکی و دامپزشکی” و “صنعت و اقتصاد” برگزار می‌شود.

در بخش علوم پایه با حضور صاحب‌نظران در خصوص موضوعاتی چون ” گیاه‌شناسی”، ” فیتوشیمی”، “بیوشیمی”، ” ژنتیک”، ” اثرات بیولوژیک” و “بیوتکنولوژی ” بحث و تبادل می شود.

در محور کشاورزی و منابع طبیعی مسایل حوزه‌های “اکولوژی”، “فیزیولوژی”، “اهلی کردن و اصلاح”، “تکنولوژی بذر” و فرآوری اولیه پس از برداشت و همچنین در محور داروسازی مسایل حوزه‌هایی چون “طب سنتی”، “اثرات فارماکولوژیک” و “فرمولاسیون و کنترل” مطرح خواهد شد.

“تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی”، “نوآوری در تولید محصولات کاربردی”، “نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت” و “انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی” از حوزه‌هایی است که در محور صنعت و اقتصاد این کنگره طرح می‌شود.

برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فناوران کشور در حوزه گیاهان دارویی از برنامه‌های جانبی این کنگره به شمار می رود.

مهلت ارسال مقالات به این رویداد تا ۲۰ فروردین سال جاری تعیین شده است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.