×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۷۰۰ هکتاری سطح کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، احمدرضا رییس‌زاده افزود: اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به ۸ هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت انجام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای سایر صنایع کشاورزی به شمار می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در این دیار خاطرنشان کرد: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.

به گفته رییس‌زاده حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در این خطه فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود حجم بازار گیاهان دارویی در سال ۲۰۲۰ در جهان بیش از ۱۶۵ میلیارد دلار بود که احتمال دارد تا سال ۲۰۲۹ به بالای ۳۴۷ میلیارد دلار برسد و ایران با هشت هزار و ۴۲۳ گونه گیاهی سهم خوبی برای تولید و صادرات انواع گیاهان دارویی دارد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است. مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.