×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز تبادلات تجاری فعالان گیاهان دارویی همدان با قزاقستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اعلام آمادگی کشور قزاقستان برای تعاملات تجاری در حوزه محصولات کشاورزی با استان خبر داد.

مصطفی ترکمان در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه اکسپو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیمی از کشور قزاقستان در سه گروه کشاورزی، محصولات غذایی و حوزه نفت و گاز آمادگی خود را برای انجام تبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری با استان همدان اعلام کردند.

وی بر تعاملات هیأت تجاری اقتصادی استان همدان با قزاقستان تأکید کرد و یادآور شد: با هدف افزایش مراودات و معرفی محصولات‌ استان همدان، توانمندی‌های صادرات و واردات دامی، نژادها و نیازهای استان به طرف قزاقستانی معرفی شد.

مدیرعامل یک شرکت در حوزه کشت و صنعت استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه سال گذشته موفق به صادرات بیش از ۶۰۰ نوع محصول گیاهان دارویی از استان همدان به کشورهای از جمله روسیه، فرانسه، آلمان، هند، پاکستان و کلیه کشورهای عربی شدیم.

مهدی حسن‌خانی اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن انواع گیاهان دارویی صادر می‌شود به طوری‌که گشنیز، علف گاوزبان، سیر، رازیانه، گلرنگ، گل‌محمدی و زیره سبز از استان همدان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اکسپو برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان و تجار خارجی به صورت تخصصی در نمایشگاه حضور یافته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.