×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری جشنواره بیدمشک در ارومیه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عرقیات یکی از پر مصرف‌ ترین شکل‌های استفاده از گیاهان است و امروزه بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی در ایران وجود دارد که عرق‌گیری شده و در مصارف طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیاه دارویی بیدمشک که نام دیگر آن «سالیکس کاپری» است گیاهی از نژاد بید است که از جمله مشخصات آن می توان به سنبله‌های معطر، طبیعت سرد و تر اشاره کرد. بیدمشک درخت یا درختچه‌ای زینتی بوده که دارای گل‌های زرد کمرنگ دم‌گربه‌ای است و ارتفاع این درخت به ۱۰ متر می‌رسد، عرق بیدمشک حاصل اسانس این گیاه است که علاوه بر خاصیتش جهت معطر کردن شربت، دارای خواص درمانی بالایی نیز بوده و در ارومیه طرفداران بسیاری دارد.

بر همین اساس، همه ساله در ارومیه جشنواره‌ای در این خصوص برپا می‌شود که جشنواره امسال نیز از شب گذشته آغاز شد.

فرماندار ارومیه در حاشیه این جشنواره  اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توجه به برند سازی شهری محصول بیدمشک در ارومیه است که محصولات فرعی آن اعم از عرق و نقل بیدمشک از سوغاتی‌های معروف و محبوب این شهر است.

غلامحسین عماری افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای احیای فرهنگ محلی ساکنان محدوده شهری ارومیه است. فرهنگی که از صده‌های گذشته تاکنون در سطح این شهر تداوم داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.