×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص بیمه برای  “ویزیت و خدمات طب ایرانی”

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر محمود خدادوست با اشاره به اهمیت اصلاح سبک زندگی از ورود خدمات و آموزه‌های طب ایرانی به خانه‌های بهداشت خبر داد و گفت: امیدواریم تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۷ برای اجرای این طرح به ما بپیوندند. بر اساس این برنامه و تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۰۰ درصد خانه‌های بهداشت این آموزه‌ها را به جمعیت تحت پوشش خود انتقال دهند.

وی در این باره ادامه داد: در همین راستا نشست‌های متعددی با دبیرخانه شورای عالی بیمه درباره بیمه ویزیت و خدمات طب ایرانی برگزار و مقدمات بیمه شدن این خدمات فراهم شده است. این دبیرخانه قول داده است که در اولین جلسه خود ویزیت طب ایرانی تحت پوشش بیمه می‌رود. به تدریج نیز تلاش می‌کنیم خدمات طب ایرانی نیز بیمه شود.

خدادوست در ادامه به اضافه شدن دو خدمت طب ایرانی در ویرایش سوم کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات، تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که تاکنون در زمینه طب ایرانی انجام شده، ایجاد ادارات طب ایرانی در معاونت‌های درمان، اداره فرآورده‌های طبیعی و پست‌های کارشناس و کارشناس مسئول در معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است. البته هنوز همه دانشگاه‌ها این پست را تشکیل نداده‌اند و با توجه به ابلاغی که به دانشگاه‌ها انجام شده، در ماه‌های اول سال ۹۷ مستقر خواهند شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین گفت: رشته فرآورده‌های طبیعی در جلسه شورای عالی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تصویب شده و امیدواریم در سال ۹۷ به تدریج برخی از رشته‌های پشتیبان دیگر از جمله رشته مراقبت بالینی طب ایرانی، ماساژ و تغذیه طب ایرانی به تدریج تصویب شوند. این رشته‌ها از مقطع دیپلم برای مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌گیرند و دانشجویان در دانشکده‌های طب ایرانی تحصیل می‌کنند. ایجاد رشته‌های پشتیبان به توسعه منطقی طب ایرانی کمک می‌کند.

وی افزود: این درحالیست که ما در حال حاضر فقط آخرین حلقه یعنی متخصص طب ایرانی را در این حوزه داریم و لازمه توسعه هماهنگ این است که در رشته‌های پشتیبان نیز بتوانیم نیروهای کارشناس قوی داشته باشیم. قبلا محتوای درسی متناسبی با طب ایرانی وجود نداشت، اما با توجه به اینکه تاکنون محتوای علمی خوبی در این زمینه تولید شده، در حال حاضر نقطه اتکای قوی برای اعضای شورای عالی برنامه‌ریزی و دبیرخانه شورای تخصصی برای تصویب این رشته‌ها ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین گفت: بحث دستیاری شدن دکترای این رشته نیز در دستور کار دبیرخانه شورای عالی تخصصی وزارت بهداشت قرار دارد و کوریکولوم آن نیز تدوین شده، اما هنوز تصویب نشده است. امیدواریم این برنامه نیز در سال ۹۷ اجرایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.