×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ادغام شیوه زندگی سالم بر اساس آموزه‌های طب ایرانی در نظام سلامت کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در جلسه ادغام شیوه زندگی سالم بر اساس آموزه‌های طب ایرانی در نظام سلامت کشور، با بیان اینکه یکی از کمبودهای نظام شبکه بهداشت کشور که در برنامه‌های توسعه پنجم و ششم توسعه به آن تاکید شده، بهره مندی از تجارب چند هزار ساله طب ایرانی است، گفت: شبکه بهداشت و درمان در نظام سلامت جایگاه ویژه ای دارد، اگر به تاریخ ارائه خدمات سلامت در کشور بنگریم، دو اقدام مهم بسیار می‌درخشد، که یکی راه اندازی شبکه بهداشت و درمان و دیگری ادغام آموزش پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت است.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان هنوز هم جای کار دارد و باید ارتقا یابد تا به هدف غایی خود که بهره مندی آحاد جامعه از خدمات عادلانه سلامت است، برسیم.

فرشیدی با تاکید بر اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان، خاطرنشان کرد: پویشی تحت عنوان پویش ملی سلامت در کشور در حال اجرا است که هدف از اجرای آن شناسایی افراد پرریسک فشارخونی و دیابتی و یا شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون و دیابت است؛ اما این اقدام حداقل کاری است که انجام می‌دهیم، چرا که باید قبل از آنکه فرد به دیابت مبتلا شود، از ابتلای به دیابت پیشگیری می‌کردیم؛ در حالی که اکنون به شناسایی بیمار بسنده کرده ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اسناد بالادستی در حوزه طب ایرانی، تصریح کرد: در اسناد بالادستی بر طب ایرانی و گیاهان دارویی تاکید شده است و این مبحث با همکاری و تعامل چندین معاونت می‌تواند به نتایج بهتری دست یابد.

فرشیدی ضمن تاکید بر سبک زندگی سالم و انجام فعالیت فیزیکی، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و بیماری‌های غیرواگیر با انجام ورزش و فعالیت بدنی کافی کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر ورزش، تغذیه سالم نیز سهم بسزایی در اصلاح سبک زندگی دارد.

وی با بیان اینکه به مرور شاهد گسترش برنامه ادغام طب ایرانی در سایر دانشگاه‌ها در کشور خواهیم بود، گفت: با اجرای این برنامه، به سمت سبک زندگی سالم‌تر، پیشگیری و تقویت نظام شبکه پیش خواهیم رفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.