×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت ۸ دانشکده و ۱۳ گروه طب سنتی ایرانی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری برنا، نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با حضور در دومین جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت به اهمیت برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با محوریت داروهای گیاهی، فرآورده های طبیعی و مکمل، غذا و آشامیدنی برگزار شد که نشان از اهمیت این حوزه دارد و لازم است به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر صنایع تولید کننده داروهای گیاهی، فرآورده‌های طبیعی و مکمل، غذا و آشامیدنی سالها است که ایجاد شده و نیاز به یکسری نوآوری ها در ارتباط با این صنایع احساس می‌شود و برگزاری این رویدادها می تواند به توسعه و پیشرفت این حوزه کمک کند.

حسینی یکتا با اشاره به حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این رویداد بیان کرد: با توجه به فعالیت ۸ دانشکده و ۱۳ گروه طب سنتی ایرانی و مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد در این حوزه که در بین آنها نام دانشمندان برجسته‌ای به چشم می خورد که در امر تحقیقات نام آشنا هستند؛ ظرفیت نیروی انسانی قابل توجهی را در این حوزه داریم که می‌تواند به تولید محصولات نوآورانه و دانش بنیان بسیاری بینجامد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت در خصوص اهمیت طب ایرانی و حمایت از تجاری سازی و عرضه داروهای گیاهی در داروخانه ها؛ گفت: پیشینه، اقلیم و موقعیت جغرافیایی، تنوع گیاهان دارویی، اختصاصی و بومی بودن برخی گیاهان دارویی و اثرگذاری آن بر تجارت از ظرفیت‌های مهم کشور ما در حوزه گیاهان دارویی است که نیاز به توجه جدی‌تری دارد.

وی افزود: علاوه بر آن ما طب ایرانی را داریم که یکی از قوی‌ترین مکاتب طبی جهان و مبتنی بر شواهد علمی است و ساز و کار آن استفاده از گیاهان دارویی و داروهای طبیعی است و جزو پتانسیل‌هایی است که می‌تواند در توسعه داروهای گیاهی در کشور کمک کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: برگزاری این جشنواره که به همت معاونت محترم پژوهشی وزارت بهداشت برگزار شد، فضای مناسبی برای ارائه ایده های نوآورانه و تبدیل آن به فرآورده های نوآور فراهم آورده و زمینه همکاری و تعامل افراد علاقه مند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ جشنواره ایده بازار ملی فناوری سلامت با محوریت داروهای گیاهی، فرآورده های طبیعی و مکمل، غذا و آشامیدنی در بخش های اصلی همتایابی تجاری، نمایشگاه محصولات فناورانه، رونمایی از محصولات فناورانه شاخص، پنل های تخصصی، و دوره های توانمندسازی و بازآموزی در روزهای ۱۴ و ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲، در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.