×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بانوی فعال در عرصه تولید گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی؛ به نقل از بهاباد نیوز، کشت گیاهان دارویی که حالا روستای آسفیج را صاحب یک عطاری کرده است که درمان هر دردی در آن پیدا می‌شود و یکی از دختران روستا به نام زهرا سلطان پناه را دارای شغلی کرده با درآمدی پایدار. او از  صندوق توسعه محلی روستای آسفیج ۲ میلیون تومان وام گرفته و حالا با برداشت و بسته بندی گیاهان دارویی برای خود کسب و کاری دارد. هرچند از تخریب منابع طبیعی بویژه عرصه گیاهان دارویی منطقه بشدت نگران است.

سلطان پناه با استفاده از کلاس های ترویجی وتوصیه کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کشت گیاهان دارویی کرده و تمام مراحل کاشت ،داشت و برداشت آن را خود انجام می دهد. وی علاقه زیادی به کشاورزی دارد و از این کار خسته نمی شود وعلاوه بر کشت گیاهان دارویی هرسال مقدارقابل توجهی محصولاتی چون عدس سیاه سیر پیازوحبوبات از مزارع خود برداشت و روانه بازار مصرف می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه موفقیت یک زن یا مرد در گرو همکاری‌، همیاری‌، حمایت و پشتیبانی خانواده است، گفت: خانواده به‌عنوان الگو و پشتیبان مناسب در راستای کارآفرین شدن نقش به سزایی را ایفا می‌کنند، در این عرصه همه پشتم بودند و من را حمایت کردند و اگر حمایت‌های آنان نبود من نمی‌توانستم موفق شوم.

سلطان پناه با اشاره به اشتغال‌زایی خودش برای ۲۰ نفر، افزود: در حال حاضر بازار کار بنده از رونق خوبی برخوردار است، چنانچه توانسته‌ام در زمینه تولیدات کشاورزی مرکزی برای تولیدات بانوان را راه‌اندازی کنم و برای بیست نفر اشتغال‌زایی کنم، همچنین توانسته‌ام سایت گیاهان دارویی را راه‌اندازی کنم و همراه با نیروی کاری خود بتوانیم در این راستا دارویی گیاهی نیز تولید کنیم.

وی تصریح کرد: به جوان‌ها توصیه می‌کنم خودشان تولیدکننده کار و اشتغال برای خود باشند و با خلاقیت و داشتن ایده‌های نو کار خود را آغاز کنند و باید این عقیده را در خود بیدار کنند که کار در جامعه فراوان است ولی انسان خودش هم باید در برابر برخی از مشکلات مقاوم باشد و در اینجاست که باید روحیه اعتمادبه‌نفس را در خود بیدار کرده و جمله «خواستن توانستن است» را در عمل به همگان ثابت کند.

این بانوی فعال اقتصاد مقاومتی در بهاباد یکی از دلایل افزایش بیکاری و عدم اشتغال جوانان را وام‌های سنگین نهادهای حمایتی و در اختیار قرار ندادن زیرساخت و زمین برای آغاز به کار آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، زنان در کشور ما به‌عنوان نیمی از جامعه، نه‌تنها دیگر خانه‌نشین نیستند؛ بلکه متقاضیان مهارت دیده و دارای تحصیلات عالیه‌ای هستند که از این نظر حتی در برخی از زمینه‌ها بر مردان برتری یافته‌اند.

این بانوی خوش ذوق همچنین از کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان بهاباد  مبلغ ۲۰ میلیون ریال وام اشتغال نیز جهت راه اندازی مغازه و ایجاد کسب و کار دریافت کره است و الان صاحب یک مغازه عطاری بزرگ در شهر بهاباد است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.