×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح‌های کارآفرینی گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان داوریی به نقل از  ایسنا، محمدحسن عصاره با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، افزود: به‌ منظور تنظیم روابط بخش‌های خصوصی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال این حوزه، پیشنهاد می‌شود نسبت به ایجاد شبکه مدیریت فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی اقدام شود.

وی اقدام برای تهیه طرح و مدل عملی توسعه فضای کسب و کار در فعالیت‌های گیاهان دارویی و طب سنتی را از برنامه‌های این ستاد نام کرد و ادامه داد: این مدل تمامی مراحل از امکان‌ سنجی اولیه (PFS) ایده گرفته تا برنامه مدون ورود به بازار، تجزیه‌ و تحلیل صنعت، مشتریان و رقابت و غیره را ترسیم می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از تدوین دستورالعمل تهیه و اجرای طرح‌های کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی خبر داد و یادآور شد: مکانسیم و استانداردهای لازم برای نحوه مدیریت در صنایع کوچک و متوسط مرتبط با تولید داروها و فرآورده‌های طبیعی کشور با توجه به چالش مورد اشاره در سخنان مقام معظم رهبری تدوین می‌شود.

عصاره با اشاره به شناسایی رسته‌های شغلی اولویت‌دار در استان‌های کشور بر پایه مزیت‌های هر استان، توضیح داد: برای این منظور می‌توان به تشخیص کارگروه کارآفرینی ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در هر استان یا منطقه، فردی متخصص و آموزش‌دیده را به عنوان کارگزار اشتغال استان تعیین و معرفی کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی همچنین بیان کرد: در محل ستاد نیز بنا بر تشخیص کارگروه کارآفرینی، برای هر رسته دارای اولویت، یک فرد متخصص و آموزش‌دیده به عنوان مسئول توسعه آن رسته در کشور انتخاب شود تا این افراد نسبت به مطالعه و تدوین برنامه‌های عمل اجرایی برای توسعه رسته کاری مربوطه (به صورت برنامه‌های عمل یک ساله) اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.