×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از ۴ فرآورده گیاهی در جهاد دانشگاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در سیزدهمین گردهمایی پارک‌ها، مراکز رشد نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی که در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که با رویکرد علمی و فرهنگی ایجاد شده است. زیست‌بوم جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری بالغ شده و کشور تاکنون از آثار و برکات فعالیت‌های آن بهره‌مند شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه امروز بحث زیست‌بوم نوآوری وارد ادبیات کشور شده و به مرور این زیست‌بوم در کشور توسعه پیدا کرد و به سرعت درحال گسترش است، افزود: در جهاد دانشگاهی نیز یک زیست‌بوم بالغ نوآوری شکل گرفته و انواع مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی در این نهاد از جمله پارک‌های علم و فناوری البرز و کرمانشاه و همینطور مراکز رشد در سراسر کشور تشکیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: خروجی اقدامات و دستاوردهای جهاد دانشگاهی نیز نشان می‌دهند که فعالیت‌های این نهاد بر حل مسائل کشور متمرکز بوده است و هرجا که مبتنی بر حل مساله اقدام کرده‌ایم، توفیقات خوبی حاصل شده است؛ از جمله اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه نفت، پروژه ساخت یک رام قطار مترو، بحث گیاهان دارویی و … دستاوردهای خوبی کسب کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهمیت بحث تامین مالی به عنوان قلب تپنده زیست‌بوم نوآوری کشور، گفت: موضوع نوآوری امر جدیدی است و تامین مالی این حوزه نمی‌تواند مبتنی بر رویکردهای سنتی باشد و ما نیز در صندوق این رویکرد را دنبال می‌کنیم.

خیاطیان ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باید همچنان رویکرد مساله‌محوری را در فعالیت‌های خود دنبال کند و ما نیز در صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان (وابسته به جهاد دانشگاهی) در کنار شما خواهیم بود. آمادگی داریم از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری البرز و کرمانشاه (وابسته به جهاد دانشگاهی) حمایت کنیم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این ۴ محصول در حوزه گیاهان دارویی که در پارک علم و فناوری استان البرز و با حضور دکتر خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و همچنین دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی رونمایی شدند، شامل سوپرپلنت (کمک به کاهش وزن، چربی سوزی و کاهش اشتها)، دتوکسین (کمک به کاهش علائم ترک اعتیاد)، ملیتروپیک (کنترل آلزایمر) و لیورسیل (بهبود عملکرد کبد) بودند.

همچنین دو مرکز هم‌آفرینی پارک علم و فناوری استان البرز با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد. دکتر خیاطیان ضمن بازدید از واحدهای فناور مستقر در این دو مرکز، در جریان درخواست‌ها و مسائل این شرکت‌ها قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.