×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث چهار مرکز نوآوری گیاهان دارویی در استان اردبیل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب ابراهیم‌زاده عصر شنبه در آئین امضای قرارداد راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری مابین پارک علم و فناوری‌، شرکت کشت و صنعت و استانداری اردبیل اظهار کرد: جلسات متعدد تخصصی در این حوزه در ماه‌های اخیر برگزار کردیم تا با محوریت ۱۰ استان کشور که موفق به راه‌اندازی دهکده نوآوری و پردیس تخصصی علم و فناوری شدند، ما نیز مجوز راه‌اندازی اولین پردیس تخصصی را در استان اردبیل دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته اقدامات اساسی و زیربنایی در راه‌اندازی این پردیس انجام شده و تمام تلاش ما بر این است تا با مجموعه کشت و صنعت و دامپروری مغان بتوانیم اهداف راه‌اندازی و تحقق این پردیس را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم، بازدیدی را از پردیس ثامن مشهد انجام دادیم و قرار شد با راه‌اندازی پردیس تخصصی کشاورزی و دامپروری در کشت و صنعت مغان بتوانیم در حوزه‌های مختلف زراعت، باغبانی و دامپروری تحولاتی را در تولید محصولات این بنگاه اقتصادی عظیم شاهد باشیم.

ابراهیم‌زاده افزود: به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری در تقویت بخش کشاورزی با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، از ۱۴ فروردین بر اساس آئین‌نامه ابلاغی راه‌اندازی سعی کردیم تا در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی با شناسایی توانمندی‌های استان از ظرفیت نوآوری‌ها و فناوری‌ها استفاده کرده و ۲۰ درصد فعالیت‌های دانش‌بنیان را در این بخش با ۱۰ درصد فروش محصول هدف‌گذاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در توسعه زیست بوم فناوری‌های نوین در کنار راه‌اندازی اولین پردیس علم و فناوری، تلاش ما بر این است تا دهکده نوآوری و مزرعه دانش‌بنیان را نیز با همکاری جهاد کشاورزی راه‌اندازی و فعال کنیم.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: این پردیس به عنوان یک مجموعه علمی تخصصی می‌تواند شمال استان را در بخش کشاورزی متحول کرده و زمینه تقویت تولید و اشتغال‌آفرینی را به وجود آورد.

وی بیان کرد: در قرارداد امضا شده که ۳۳ ساله است، مدیریت این مجموعه با پارک علم و فناوری بوده و بعد از گذشت هفت سال امکان واگذاری آن به کشت و صنعت مغان با زیرساخت‌های فراهم شده از سوی این بنگاه اقتصادی فراهم می‌آید.

ابراهیم‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار تأمین اعتبار مالی از سوی کشت و صنعت مغان، قرار است معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به اجرای این پروژه کمک کرده و در کنار آن از ظرفیت‌های استانی در تقویت نیروی انسانی آن نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: ما تلاشمان بر این است تا با بخش تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان نیز همکاری لازم را انجام دهیم تا بعد از عقد تفاهمنامه در ماه‌های آینده پردیس تخصصی دیگری نیز در این بخش فعال شود.

ابراهیم‌زاده از تأمین زمین پنج هکتاری برای راه‌اندازی پردیس تخصصی شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: پنج هزار متر فضای مسقف نیز در اختیار ما قرار گرفته تا ما بتوانیم اقدامات مؤثر را در این بخش انجام دهیم.

وی به راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در کشت و صنعت مغان به عنوان مقدمه و سرآغاز فعالیت‌ها در این بخش اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا ظرفیت‌های علمی و تخصصی را در این حوزه تقویت کنیم.

ابراهیم‌زاده به راه‌اندازی چهار مرکز نوآوری در سطح استان در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۲ آزمایشگاه گیاهان دارویی و عسل نیز در مرحله افتتاح و راه‌اندازی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۲ شرکت دانش‌بنیان شامل کشت بافت گیاهان و کشت رویشی در حال فعالیت در کشت و صنعت مغان است و قطعاً این فعالیت‌ها بیش از این تقویت خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.