×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۰۰۰ هکتار از اراضی استان خراسان شمالی زیر کشت گل محمدی می رود

حسن نوری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: خوشبختانه در اجرای طرح کاشت گل محمدی اجماع کلی بین منابع طبیعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی وجود دارد و بررسی ها و کارهای کارشناسی در این مورد به خوبی انجام شده است.
وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در این مورد انجام شده است به ازای هر هکتار کشت گل محمدی ۵۰۰ سی سی اسانس استحصال می شود و از آنجایی که استان ما در موقعیت اقلیمی مناسبی برای کاشت این گیاه وجود دارد از پنج محصولی که از گل محمدی تهیه می شود چهار محصول در این استان به دست می آید.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مطالعات هر هکتار کشت گل محمدی ۱۵۰ میلیون ریال درآمدزایی دارد که می تواند حرفه مناسبی برای اشتغالزایی جوانان باشد هرچند که سعی داریم در امر فرآوری این محصول بیشتر سرمایه گذاری کنیم .
نوری در خصوص مذاکرات با شرکت باریج اسانس و زردبند گفت: این شرکت برای عقد قرارداد بلند مدت فرآوری از گل محمدی و همچنین خرید دو گیاه دارویی اسطوخودوس و رزماری در سطح کشت گسترده اعلام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ۴۸۵ هکتار از اراضی دیم و ۳۶۵ هکتار از اراضی آبی استان هم اکنون آماده کشت گل محمدی است همچنین تعداد ۱۵۰ خانوار در استان هم اعلام همکاری برای کشت گل محمدی را دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.