×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات گلرنگ، ترخون و انواع صمغ های گیاهی از خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمد رضایی با اشاره به اینکه تاکنون از گمرک استان گیاه دارویی صادر نشده است، اظهار کرد: در این ماه، سه محموله گیاه دارویی برای اولین‌بار از این استان صادر شد. گیاهان صادرشده بیشتر به‌صورت فرآوری‌شده بودند و مقدار آن، بیش از ۴۹ تُن است.

وی با بیان اینکه این گیاهان به مقصد آلمان صادر شد، ادامه داد: این گیاهان دارویی شامل گلبرگ گلرنگ، پودر حنا، چوب برش‌خورده شیرین‌بیان، برگ خشک ترخون، پودر کارایا، صمغ باریجه، صمغ کتیرا و مغزبادام کوهی تلخ است.

صفدر صفدری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: در ایران ۱۷۲۸ گونه گیاه دارویی کشت می‌شود که کشت ۴۲۳ گونه مربوط به خراسان شمالی است.

وی افزود: اکنون در این استان، در سطح ۸۰۰۰ هکتار کشت انواع گیاهان دارویی انجام می‌شود که ۴۸۰۰ هکتار آن مربوط به زعفران است.

صفدری ادامه داد: تعداد بهره‌برداران از گیاهان دارویی در سامانه پهنه‌بندی ۴۷۶۵ نفر است که برای توسعه آن، برنامه‌ریزی شده است تا در برنامه هفتم توسعه سطح کشت گیاهان دارویی به ۲۲ هزار هکتار و تعداد بهره‌برداران به ۱۰ هزار نفر برسد.

وی بیان کرد: در اجرای برنامه جهش تولید نیز برنامه‌ریزی شده تا کشت گیاهان دارویی صورت گیرد که در سال گذشته ۱۵۸۴ هکتار و برای امسال ۴۰۰۰ هکتار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.