×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امضا تفاهم نامه بین دانشگاه رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی  به نقل از ایرنا «محمدعلی دهقان»، رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: با توجه به این‌ که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم مهم هستند در این زمینه دانشگاه ولی‌عصر چهار تفاهم‌نامه اقتصاد مقاومتی با مجتمع مس سرچشمه منعقد کرده است.
رئیس دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان این تفاهم‌نامه‌ها را در زمینه‌های توسعه کشت زعفران، گلخانه‌های هیدروپونیک، گیاهان دارویی و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به موتورپمپ چاه‌های کشاورزی منطقه عنوان کرد.
وی گفت: توسعه کشت زعفران در مناطق کوهستانی و مستعد رفسنجان یکی از این طرح‌هاست که سال گذشته سه هکتار در منطقه خنامان کشت شده که این میزان در سال جاری به ۲۰ هکتار توسعه خواهد یافت.
دهقان افزود: طرح دیگر توسعه کشت گیاهان دارویی است که در اکثر مناطق رفسنجان قابل کشت و درآمدزا است و سال گذشته ۲۰ هکتار گیاه دارویی کشت شده و امسال نیز این میزان به ۱۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: همچنین در بحث توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک با مس سرچشمه تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و از آن‌جایی که گیاه در این گلخانه‌ها به آب کمی نیاز دارد و ریشه آن‌ها بدون خاک رشد می‌کند در این دانشگاه ۱۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک ایجاد شده که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
دهقان با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی در رفسنجان و انار عنوان کرد: طرح دیگر که با مس سرچشمه منعقد شده به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به موتورپمپ چاه‌های کشاورزی رفسنجان و انار است که طی ۱۵ سال گذشته اطلاعاتی از آن‌ها در دست نیست.
رئیس دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان خاطرنشان کرد: آبی که از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود شور است و عوامل موجود در آب باید مورد آزمایش قرار گیرند.

وی ادامه داد: منیزیم موجود در آب مورد مصرف بسیاری از کارخانجات است. از طرفی این عنصر برای پسته مضر است که جداسازی این عنصر از آب هم به ارتقای کیفیت محصول پسته و هم به کارخانجات کمک می‌کند. سه ماه زمان نیاز است تا این طرح اجرا و اطلاعات لازم چاه‌ها به دست آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.