×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث نخستین کارخانه تولید گیاه دارویی در گچساران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،نخستین کارخانه تولید گیاهان دارویی وآغاز احداث نخستین کارخانه تولید گیاه دارویی در گچساران فرآورده‌های طبیعی سلامت با حضور مدیر عامل بنیاد برکت وجمعی از مسئولان استان در گچساران کلنگ‌زنی شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای آب و خاک بسیار مناسبی است که می توان با کشت گیاهان دارویی و فرآوری این گیاهان به اشتغالزایی و اقتصاد استان کمک کرد گفت: احداث کارخانه گیاهان دارویی در روستای سربیشه گچساران سال گذشته تصویب شد و هم اکنون با مشارکت بنیاد برکت و با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال احداث می شود.

تاجگردون افزود: در حال حاضر ۱۶ هکتار از اراضی دو شهرستان باشت و گچساران به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار نیز با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان استان است گفت: با احداث این کارخانه تمام محصولات کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی در مناطق سردسیری و گرمسیری استان خریداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه در بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین های منابع ملی استان انواع گیاهان دارویی کشت شده است گفت: امسال در حدود ۱۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان گیاهان دارویی برای تامین خوراک این کارخانه کشت می شود.

مدیر اجرایی کارخانه گیاهان دارویی گچساران نیز گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار، زیر بنای ۵ هزارو ۶۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال آبان ماه ۹۸ به بهره برداری می رسد.

میراب زاده افزود: این کارخانه ظرفیت ۵۰۰ تن گیاهان دارویی خشک را دارد که به صنایع آرایشی و دارویی تبدیل می شوند.

رحیمی فرماندار گچساران نیز گفت: اجرای این طرح موجب افزایش تولید، رونق و اشتغال در روستاهای این شهرستان می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.