×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی گچساران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، شایان نادری افزود: احداث این طرح مهم اقتصادی در روستای سربیشه گچساران با هدف ترویج الگوی کشت گیاهان دارویی در مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسید و عملیات ساخت آن در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روند اجرایی این طرح در یکسال گذشته شتاب گرفت ، گفت: کارخانه گیاهان دارویی گچساران تا قبل از سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و این طرح صنعتی در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نادری ادامه داد: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰متر مربع ساخته شده است. سوله و فضای بیرون کارخانه هم اکنون تکمیل و اماده بهره برداری است.

وی گفت: فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی شهرستان گچساران در قالب تولید انواع اَدویِه و بسته بندی گیاهان دارویی آماده بهره برداری شده است .

نادری تاکید کرد که طراحی جدیدی در خط تولید کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربیشه) انجام و بازنگری جدیدی در آن انجام می شود.

وی اظهار کرد: مبنای بکارگیری نیرو در کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربیشه) با آزمون و بکارگیری نیروهای بومی است که با بهره برداری از این کارخانه ۲۵ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

نادری تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان نیز پیش بینی شده است.

نادری تصریح کرد: کارخانه فراوری گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح های اقتصادی در حال اجرای گچساران است که فراهم شدن زمینه فرصت های شغلی جدید،بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره برداری از این طرح است.

این کارخانه که نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است بستر بهره وری بهینه از منابع آب و خاک را فراهم می کند زیرا میزان درآمد بهره برداران گیاهان دارویی بسیار بیشتر از محصولات زراعی است.

.

پی نوشت: البته شایان ذکر است که این مجموعه نخستین واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد نمی باشد و شرکت زردبند از سال ۱۳۷۳ در استان فعال می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.