×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مخالفت با دخالت عطاری ها در تشخیص و درمان بیماری ها

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، دکتر حسین رضایی زاده  در نشست خبری تشکیل بنیاد طب ایرانی، افزود: اساسنامه بنیاد طب ایرانی مبتنی بر بند ۱۲ سیاست های کلی سلامت است که از سوی رهبری ابلاغ شده است.وی ادامه داد: بر اساس این بند از سیاست های کلی سلامت، موضوع احیاء طب ایرانی مورد توجه و تاکید قرار گرفته و گام اول، توجه به اصلاح سبک زندگی و پرداختن به آموزش های خودمراقبتی مبتنی بر طب ایرانی است.

رضایی زاده با عنوان این مطلب که ترویج و آموزش اصلاح سبک زندگی در کشور متولی ندارد، افزود: هدف طب ایرانی، ساماندهی این مقوله است. زیرا، روش در پیش گرفته شده برای اصلاح سبک زندگی، جذابیتی برای کودکان ندارد. از همین رو، ما تلاش خواهیم کرد که در این حوزه، بر اساس نیازهای جامعه فعالیت کنیم.

رئیس دانشکده طب ایرانی، همچنین با انتقاد از اینکه در موضوع پژوهش و آموزش طب ایرانی نیز چندان موفق عمل نکرده ایم، ادامه داد: سیاست های بنیاد طب ایرانی همسو با برنامه ها و اهداف وزارت بهداشت خواهد بود و تلاش خواهیم کرد از موازی کاری جلوگیری شود.رضایی زاده در ارتباط با مخالفت وزارت بهداشت با عطاری ها، گفت: وزارت بهداشت با اصل وجود عطاری ها مخالف نیست، بلکه با عملکرد برخی از عطاری ها که در امر تشخیص و درمان و نسخه نویسی دخالت می کنند، مخالف است.

وی از عطاری ها به عنوان محلی برای عرضه گیاهان دارویی شناسنامه دار نام برد و افزود: متاسفانه در برخی از عطاری ها، فرآورده ها و داروهای گیاهی عرضه می شود که اصالتا مجوز ندارند.رضایی زاده از برگزاری دوره های آموزشی برای عطاری ها خبر داد و گفت: در این دوره های آموزشی، تلاش می کنیم سطح سواد علمی و دانش طب سنتی عطاری ها را ارتقاء دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.