×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حکایت عطاری های امروزی…

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی  به نقل از سیلوانا نیوز،طی چندین سال گذشته تعداد زیادی از عطاری های موجود در کلان شهر ارومیه که روز به روز تعدادشان زیاد می شود در میان غفلت مسئولین سازمان غذا و دارو از رسالت و جایگاه اصلی خود یعنی عرضه ی گیاهان دارویی و عرقیات سنتی در قالب طب سنتی دور می شوند.

تبلیغات رنگارنگ و بدون پایه های علمی روز به روز در تابلوهای این مغازه های به اصطلاح طب سنتی زیادتر می شود  و عطاری های موجود در سطح شهر حالا بیشتر  تبدیل به محل فروش انواع قرص های شیمیایی از جمله لاغری ؛ ضد بارداری ؛ترک اعتیاد ؛ تقویت مشکلات جنسی و .. شده است .

داروهای تقویتی جنسی یک روزه  ؛ افزایش حافظه ؛ درمان قطعی سینوزیت در عرض سه روز ؛ چاقی و لاغری ،، ترک اعتیاد سه روزه ، افزایش قد و …  تنها نمونه ای از تبلیغات هایی می باشد که در مقابل مغازه های عطاری به راحتی  به چشم می خورد و به همین دلیل برخی از افراد نیز بدون توجه و آگاهی از عوارض این گونه داروها اقدام به تهیه و استفاده ی  آن می کنند.

از سالیان بسیار دور تا کنون گیاهان دارویی جایگاه ویژه ای در بین خانواده ها داشته است اما متاسفانه امروزه برخی از سودجویان با استفاده از نام و مجوز عطاری اقدام به فروش و توزیع داروهایی می کنند که باعث اصلی اعتیاد و منشع سایر بیماری ها می باشند.

بازار داغ فروش محصولات جنسی و سایر قرص های شیمیایی غیر استاندارد و خطرناک باعث گردیده تا افراد زیادی که هیچ گونه تخصصی در زمینه ی گیاهان دارویی ندارند وارد حرفه ی به اصطلاح عطاری شوند و با سوء استفاده از اعتماد مردم سلامت آنان را با شعارهای دروغین و تو خالی خود به خطر بیندازند.

نقش مردم در ریشه کن کردن و غلبه بر عطاری های غیر مجاز مهم و اساسی می باشد زیرا عدم خرید و استقبال مردم از عطاری های بدون مجوز باعث تعطیلی این گونه مراکز خواهد شد.

بی شک مسئولین سازمان غذا و دارو که وظیفه نظارت بر عملکرد عطاری ها را بر عهده دارند بایستی با دقت و نظارت هر چه بیشتر خود مانع فعالیت های غیر مجاز این گونه عطاری ها باشند تا بدین ترتیب با تجویز داروهای شیمیایی تقلبی سلامتی مردم تهدید نشود .

حکایت این روزهای تعدادی از عطاری های شهر حکایت سیاه داروهای غیر مجاز و تقلبی می باشد که بیشتر شامل تقویت کننده های جنسی ، مواد نیروزا ، داروهای ترک اعتیاد و ضد‌چاقی یا افزایش وزن و فرآورده‌های آرایشی می باشد که نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین بهداشتی کشور و خصوصا سازمان غذا و دارو می باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.