×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴درصد فرآورده های دارویی کشور گیاهی هستند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر مهناز خانوی، گفت: ۴ درصد فرآورده های دارویی که در کشور مصرف می شود،داروهای گیاهی و طبیعی هستند.

وی با اشاره به افزایش تمایل مردم برای استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی، افزود: در سال ۹۶ میزان مصرف داروهای گیاهی در ایران نسبت به سال ۹۵ حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است. خانوی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، افزایش سهم داروهای طبیعی و گیاهی تولید داخل است.

مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل های تغذیه ای سازمان غذا و دارو در خصوص حمایت از تولیدکنندگان فرآورده های طبیعی و گیاهی در کشور گفت: در مورد داروهایی که ماده اولیه آنها در داخل کشور تامین می شود ساز و کارهای مشخصی در نظر گرفته شده است تا امکان تولید فرآورده ها به سهولت انجام شود و بتوانیم از تولیدکنندگان داروهای گیاهی با ماده اولیه ایرانی بیشتر حمایت کنیم.

خانوی در خصوص عصاره های مصرفی در تولید داروهای گیاهی، گفت: بخش اعظم عصاره هایی که برای تولید داروهای گیاهی استفاده می شود تولید داخل هستند و میزان واردات عصاره، در برابر میزان تولید داخل قابل توجه نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.