×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ملحفه و البسه بیمارستانی با عصاره اکالیپتوس

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، محققان کشور موفق به تولید ملحفه و البسه بیمارستانی شدند که ضد میکروب بوده و می تواند خاصیت آرامش بخشی داشته باشد. این طرح ثبت اختراع شده و با فناوری نانو و استفاده از عصاره اکالیپتوس به تولید رسیده است.

البسه و ملحفه بیمارستانی ضد میکروبی و آرامش بخش حاوی نانوپارتیکل مس و عصاره اکالیپتوس محصولی است که جهت کاهش عفونت های بیمارستانی و عفونت های پس از عمل های جراحی و جراحت و نیز عفونت های ناشی از انتقال تماسی از فرد به فرد تولید شده است.این محصول باعث تسکین دردهای موضعی و داشتن خوابی آسوده حین بستری بودن در بیمارستان می شود.

همچنین این ملحفه دارای خواص ضد التهابی است که از نانوذرات مس و عصاره اکالیپتوس بر روی پارچه های پنبه ای سنتز و بارگذاری شده است.می توان گفت این محصول منجر به کاهش آلودگی و عفونت، کاهش آلودگی تنفسی و آرامش بیماران بستری شده خواهد شد.

از مزیت های بارز این محصول می توان به تسکین دردهای نسبی، بهبود سیستم نساجی بیمارستانی، تسریع در فرآیند بهبود عفونت های سطحی، صرفه جویی در هزینه های بهداشت و درمان اشاره کرد.این طرح توسط محمدمسعود ملکی، فرید عزیزی جلیلیان، فاطمه زارعی  طراحی شده و ثبت اختراع دارد. همچنین در فستیوال نوآوری های تجهیزات پزشکی ارائه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.