×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قاصدک یک ترکیب ضد التهاب طبیعی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و به نقل از “ساینس نیوز”، التهاب، نخستین و طبیعی ترین پاسخ بدن به تحریک یا عفونت است. در پی نخستین آثار التهاب در بدن، عملیات از بین بردن پاتوژن‌ها آغاز می‌شود، با این حال، گاهی التهاب از کنترل خارج شده و موجب تورم مزمن، بروز بیماری ها یا حتی رشد تومور می شود.

برای درمان، معمولا از داروهای ضد التهاب استروئیدی و غیراستروئیدی استفاده می شود. بتامتازون، دگزامتازون، هیدروکورتیزون از جمله داروهای کورتیکواستروئیدی یا کورتون محسوب می شود. دوزبالای مصرف این داروها ممکن است منجر به اختلالات دستگاه گوارش، تعادل مایع بدن و نقص ایمنی شود. این اثرات زیانبار، باعث شده تا محققان به دنبال داروهای ضد التهابی دیگری باشند. گیاه قاصدک یک ضد التهاب طبیعی است که از دیرباز در طب سنتی چینی نیز به عنوان گیاه برگزیده مصارف دارویی بسیاری داشته است. این گیاه بی ادعا همه جا پیدا می شود و خواص فوق العاده ای دارد، از جمله برای درمان زردی نوزاد، افزایش شیردهی مادرو درمان رماتیسم گرفته تا خواص ضد التهابی آن. در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی از دانشگاهYanbian ، ترکیبات ضد التهابی این گیاه را شناسایی کردند.

محقان چینی دریافتند ترکیبات ” تاراکسسترل” موجود در گیاه قاصدک، مسئول خواص ضد التهابی گیاه است. این ترکیب مولکول هایی که عامل التهاب اند را تنظیم می کند. در یک آزمایش، تیم تحقیقاتی، اثرات این دارو را بر نمونه های حیوانی بررسی کردند.

گیاه قاصدک، منبع غنی از ویتامین Aو مواد مغذی دیگر است. در طب سنتی چینی، برای درمان بیماری های مختلف مرتبط با کبد، کیسه صفرا، کلیه ها و مفاصل استفاده می شود. ریشه آن موجب تقویت فعالیت کیسه صفرا شده و هنگامی که با برگ ترکیب شود، یبوست، سوء هاضمه و سوزش سردل را کاهش می دهد.

محققان معتقدند که آخرین یافته های آنها در مورد اثربخشی “تاراکسسترل” در مدل های حیوانی، منجر به کشف داروهای طبیعی و بدون عوارض برای بهبود التهاب می شود. بنابراین، این بار که قاصدک را در باغچه منزل خود دیدید، ممکن است بخواهید راهی برای جایگزینی آن به رژیم غذایی خود داشته باشید به جای آنکه همچون علفی هرز، این گیاه را دور بریزید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.