×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۸۰ تا ۳۰۰ تن زعفران تولید سالانه خراسان رضوی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، هاشم نقیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان، اظهار کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در استان بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که بخش عمده آن مربوط به زیره سبز است که در کشت این نوع گیاه از نظر آبی و دیم رتبه اول کشور را از آن خود کرده‌ایم.وی ادامه داد: همچنین از نظر سطح توسعه گیاهان دارویی نیز خراسان رضوی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص نوع کشت گیاهان در استان، بیان کرد: عمده گیاهانی که در استان کشت می‌شود شامل زیره سبز، تخم شربتی، رازیانه، گل محمدی و نعنا فلفلی و حدود ۴۰ تا ۵۰ نوع گیاه دارویی در استان ما کشت می‌شود.
نقیبی در خصوص صادرات گیاهان دارویی از استان نیز تصریح کرد: اغلب این گیاهان دارویی به ۵۰ کشور دنیا به صورت فرآورده‌های خام صادر می‌شود.
وی بیان کرد: میزان آبیاری گیاهان دارویی با یکدیگر متفاوت است، در این بخش گیاهانی مانند زیره، تخم شربتی و گل محمدی گیاهان کم آب طلبی هستند و یا آن را می‌توان به صورت دیم کاشت، اما سایر گیاهان نیاز آبی بالاتری دارند به همین دلیل آن‌ها را در قطعات کوچک‌تری کشت می‌کنیم.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص کشت زعفران در استان، خاطرنشان کرد: میزان سطح کشت زعفران در استان حدود ۸۴ هزار هکتار بوده که در این زمینه نیز رتبه اول کشوری را از آن خود کردیم.
نقیبی اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد سطح کشت زعفران در استان قرار دارد و سالانه باتوجه به عملکرد مزارع به طور متوسط حدود ۳٫۵ تا ۴ کیلو گرم از هر هکتار زعفران برداشت می‌شود که متوسط تولید زعفران ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن در طول سال است.
وی در خصوص میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی بر اساس باران، گفت: در بارندگی گذشته شاهد خسارتی در حوزه کشاورزی نبودیم اما عمده‌ترین خسارت ما مربوط به بارش‌های اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.