×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع یبوست با دمنوش گل محمدی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر طیبه شاهی گفت: گـل محمدی با نام علمی Rosa damascena Mill از خـانواده گل سرخ یا Rosaceace و از جــنس Rosa بوده و حاوی ویتامین های  A, B3, C, D وE می باشد.

وی عنوان کرد: یبوست یکی از بیماری های بسیار شایع در بین افراد جامعه است و تاثیرات خانوادگی و اجتماعی مهمی را سبب می شود، در روزه‌ داری نیز حرکات دودی روده کاهش می‌یابد و یبوست شدت پیدا  می کند و یکی از مشکلات شایع در ماه مبارک رمضان است که زمینه ساز بیماری های زیادی می شود.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: گلبرگ های گل محمدی، اثر ملین دارد و معده را به خوبی پاکسازی می ‏کند و مواد رطوبی را بیرون می ‏ریزد، از این جهت برای رفع یبوست کودکان، اشخاص مسن و بیماران در دوران نقاهت مصرف می شود.

وی با اشاره به این که غنچه های گل محمدی مقوی، مفرح و لطیف کننده اعضای بدن است، ضعف قلب را برطرف می کند و بوییدن آن سبب تقویت اعصاب و قلب می شود، بیان کرد: مطابق تحقیقات صورت گرفته جوشانده گلبرگ های گل محمدی مقدار آب و حجم مدفوع را افزایش می دهد و با نفوذ اسمزی مایع به لومن روده اثر ملینی خود را اعمال می کند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: در طب سنتی از گل محمدی به عنوان دفع کننده اخلاط مضر استفاده می شود. هم چنین به عنوان مصلح همراه با دوغ، ماست و مواد غذایی قابض استفاده می گردد.

دکتر شاهی با بیان اینکه جهت استفاده از خواص گل محمدی و بهره گیری از آن در ماه مبارک رمضان می توان در وعده افطار به صورت دمنوش یا جوشانده میل شود، یادآور شد: استفاده از گلاب همراه با خاکشیر و تخم شربتی می تواند شربت ملین بسیار خوبی باشد.

وی افزود: از غنچه و گلاب گل محمدی گل قند تهیه می شود، که آرامبخش اعصاب بوده و باعث تقویت معده و قوا می شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.