×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت بیش از ۲ هزار تن تولیدات خام گیاهان دارویی در سمنان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : سمنان استانی پهناور بوده و ظرفیت بسیار خوب و مناسبی برای توسعه کشت گیاهان دارویی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ گونه گیاه دارویی در استان سمنان می‌روید افزود : از این تعداد بیش از ۵۰ گونه آن به صورت عمومی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تعداد گونه‌های گیاهان دارویی استان سمنان که به صورت اقتصادی کشت می‌شود عنوان کرد: حدود پنج یا ۶ گونه آن نیز به صورت اقتصادی و تجاری کشت و بهره‌برداری می‌شود.

میرعماد با اشاره به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان سمنان افزود: بیش از یک هزار هکتار از اراضی استان سمنان به کشت گیاهان دارویی اختصاصی دارد.

وی به میزان تولیدات گیاهان دارویی در این سطح از اراضی استان سمنان اشاره و بیان کرد: از این سطح بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن از انواع تولیدات خام گیاهان دارویی برداشت می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ظرفیت بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی در سطح مراتع این استان وجود دارد.

میرعماد با اشاره به کم‌آبی و خشک بودن استان سمنان گفت: این مهم ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه کشت گیاهان دارویی ایجاد کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.