×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونق کشت زیره سبز در شهرستان سرخه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، عباس غفوریان با اشاره به اهمیت کشت زیره اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت کشت محصولات کم آب‌بر و ارزآور توسعه کشت زیره در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاشت زیره در مزارع این شهرستان از ابتدای آبان ماه آغاز شده و از اردیبهشت‌ماه تا اوایل خرداد می‌توان این محصول را برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه درباره میزان سطح زیر کشت زیره در سطح شهرستان گفت: بیشترین کشت زیره در روستاهای صوفی‌آباد اسدآباد و بیابانک شهرستان سرخه است.

غفوریان با اشاره به خواص دارویی و درمانی این محصول و همچنین استقبال بهره‌برداران برای کشت زیره گفت: گیاه دارویی زیره به علت ارزش اقتصادی بالا و تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی و طول دوره رویش کوتاه گیاهی مناسب برای کشت در شرایط سخت اقلیمی منطقه سرخه است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشت محصول زیره گفت: کم‌توجهی به فرآوری این محصولات یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه استانداردسازی روند فرآوری و صنعتی شدن محصول زیره می‌تواند موجب تقویت صادرات شود افزود: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول از دیگر مشکلات موجود است.

به گفته غفوریان برداشت سنتی و نیاز به نیروی کار فراوان و عملیات پرهزینه وجین این محصول از دیگر مشکلات موجود بر سر راه کشت محصول زیره است.

وی تصریح کرد: با رفع چنین مشکلاتی و توسعه کشت در راستای تغییر الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آب‌بر، کمک شایانی به توسعه صادرات غیرنفتی کشور می‌شود.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.