×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

احد ظفری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نهاوند درگفت و گو با ایرنا افزود: یکی از سیاست‌های مهم و اساسی وزارت جهاد کشاورزی تشویق کشاورزان برای کشت محصولات با آب‌بری کم است و با توجه به اینکه گیاهان دارویی در زمره محصولات کم آب بر هستند، با گسترش کشت این محصولات صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی به عمل می آید.

وی ،به اقدامات انجام شده برای توسعه کشت محصولات کم آب بر اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این زمینه کشاورزان به کاشت محصولات کم آب‌بر ترغیب شوند و آموزش‌های لازم را فراگیرند که برای این منظور کارگاههای آموزشی و ترویجی برای توجیه کشاورزان برگزار شده است.

او همچنین، با معرفی کونه هایی از گیاهان دارویی نهاوند،افزود: یکی از گیاهان دارویی اقلیم نهاوند گل همیشه بهار یا کالاندولا است که از این گیاه برای درمان بیماری‌های پوستی ناشی از سوختگی به ویژه در کودکان استفاده می‌شود و علاوه بر آن انواع محلول‌ها، کرم‌ها و صابون‌های مختلف ازآن بدست می آید که مورد توجه شرکت‌های داروسازی قرار گرفته است.

وی به اشتغالزایی کشت این محصول اشاره کرد و گفت:سالانه به طور میانگین بیش از۱۵۰نفر در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول اشتغال دارند که در صورت ایجاد کارخانجات بسته بندی این رقم افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: بیش از ۱۰هکتار از اراضی بخش خزل این شهرستان به کاشت گیاه کالاندولا اختصاص دارد که سالانه بیش از ۲۰ تن از این گیاه تولید می‌شود و استقبال کشاورزان منطقه از کشت این محصول باعث شده میزان تولید آن امسال ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.

به گفته وی ،ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی از نیازهای مهم شهرستان است و نبود کارخانجات فرآوری و بسته‌بندی موجب شده تا محصولات تولید شده کشاورزان به صورت خام تحویل دلال‌ها شود و از این رو سود اصلی عاید کشاورزان نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.