×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراگیری آموزش‌های طب ایرانی و اسلامی توسط پزشکان همدانی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، علی گودرزی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: به منظور ترویج طب سنتی ایرانی و اسلامی ۲۰۰ نفر از پزشکان عمومی استان از آموزش‌های لازم این رشته برخوردار شدند.

وی افزود: طی چند سال گذشته مجوز برای تاسیس طب سنتی در وزارت بهداشت صادر شد که یکی از این مجوزها متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان بود.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همدان به دلیل خاستگاه ذاتی خود و حضور شخصیت جهانی نظیر ابن سینا نیاز به این سلامتکده داشت افزود: وظیفه ما این بود در راستای طب ایرانی – اسلامی قدم‌های مهمی برداریم که خوشبختانه در این زمینه اولین گام آموزش پزشکان عمومی بود.

وی تصریح کرد: برای آموزش‌ تخصصی پزشکان یک دوره‌ ۲۰۰ ساعته برگزار شد و برای شرکت‌کنندگان نیز مجوز فعالیت صادر شده است.

گودرزی با بیان اینکه یکی از معضلات طب سنتی ورود افراد فاقد صلاحیت در کار طب سنتی بود، گفت:‌ پزشکان دوره‌دیده به صورت رسمی شروع به فعالیت خواهند کرد تا این بی‌سروسامانی که هر فردی با هر سوادی وارد کار می‌شد، برچیده شود.

وی افزود: از ابتدای صدور مجوز فعالیت سلامتکده طب سنتی در همدان نیز پذیرش متخصص تغذیه طب سنتی در این دانشگاه وجود داشته است.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به اینکه داروهای گیاهی و سنتی در نقاط مختلف شهرستان به مردم ارائه می‌شود باید توسط مرکز بهداشت شناسایی و کار آنها ساماندهی شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری نهاوند نیز گفت: با توجه به اینکه نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید داروهای گیاهی در سطح استان است می‌تواند به عنوان پایلوت طب ایرانی و اسلامی معرفی شود.

شهروز کیانی افزود: در حال حاضر فقط در بخش گیان ۴۰ هکتار از زمین‌ها زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد که برای توسعه و ساماندهی آن می توان با جذب سرمایه‌گذار و برندسازی اقدام اساسی به عمل آورد.

وی افزود: در شهرستان نهاوند مناطق مستعد زیادی برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد که در صورت برنامه‌ریزی می‌توان در این زمینه اقدامات اساسی انجام داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.