×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش کشت گیاهان دارویی در همدان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الله شهبازی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیمزارها افزود: امسال دومین سالی است که این طرح در استان همدان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این گیاهان دارویی در اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می‌شوند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته این طرح با سطح زیر کشت یک هزار و ۲۰۰ هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

وی، اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده به طوری که بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح به صورت الگویی در سایت‌های پیش بینی شده اجرا خواهد شد و به کشاورزان معرفی می شود.

وی افزود: استان همدان در اجرای طرح گیاهان دارویی بین دیگر استان‌ها در سطح کشور پیشرو و پیشتاز است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان، گسترش گلخانه ها را نیز از اولویت های جهاد کشاورزی همدان برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اولویت توسعه کشت گلخانه‌ای از ابتدای سال تاکنون ۱۵۱ طرح احداث و توسعه گلخانه با مساحت ۱۳۷ هکتار و تسهیلات مورد نیاز ۱۶ هزار میلیارد ریال در دست پیگیری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.