در صورتی که تمایل به خرید اینترنتی دمنوش های گیاهی دارید اینجا کلیک کنید

همایش طلای سبز که در روزهای ششم تا هشتم دیماه ۱۳۹۱ در مرکز همایشهای دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، فرصت مناسبی بود تا با برخی دست اندرکاران صنعت گیاهان دارویی به مصاحبه بنشینیم.

یکی از این مدیران، آقای مهندس میثم نوروزی، مدیرعامل شرکت مهرگیاه تولیدکننده دمنوش های گیاهی با سبکی جدید و برای اولین بار در ایران بود که نمونه ای از رقابت تولیدات داخلی با بهترین نمونه های خارجی آنرا به خوبی نشان می داد.

در زیر، مصاحبه اختصاصی شبکه خبری گیاهان دارویی با ایشان را می خوانید:

با سلام لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:

با سلام خدمت شما، بنده میثم نوروزی هستم مدیرعامل شرکت مهرگیاه

لطفا یک معرفی اجمالی از شرکت مهرگیاه برای مخاطبین شبکه خبری گیاهان دارویی داشته باشید:

شرکت مهرگیاه حدود سه سال است که تأسیس شده و دو سال و نیم را صرف تحقیقات و بازاریابی کرده و الآن حدود شش ماه است که محصولات خود را به بازارارائه کرده است. خوشبختانه شرکت در این مدت شش ماه که محصول خود را به بازار ارائه کرده، بسیار موفق بوده است. چرا که اولین بار است که این نوع بسته بندی دمنوش گیاهی در ایران تولید می شود.

نکته ای که حائز اهمیت است اینکه در شرکت مهرگیاه، قبل از سود اقتصادی، احترام به مشتری ایرانی است و ارائه بهترین بسته بندی روز دنیا و بهترین کیفیت گیاهی نیز در راستای تحقق شعار ما که همان “احترام به مشتری” است می باشد.

شرکت مهرگیاه چه نوع دمنوش هایی تا کنون تولید کرده است؟

ما در شرکت مهرگیاه تاکنون ۱۰ نوع دمنوش مختلف با خواص و طعم های مختلف تولید کرده ایم ولی این نکته حائز اهمیت است که هدف اصلی شرکت مهرگیاه، تولید دمنوش های دارویی نیست. چرا که معتقدیم این دمنوش ها باید جزئی از غذای روزانه و نوشیدنی عمومی مردم باشد تا اینکه بخواهد دارو باشد. زیرا ما معتقدیم اگر فقط در زمانهایی که مریض هستیم و ناراحتی در بدن ما پدید آمده است به سراغ گیاهان و طبیعت برویم، به طبیعت بی مهری کرده ایم. بلکه گیاهان باید در تمام روزهای زندگی همراه ما باشند.

ما سعی کرده ایم با این دمنوش ها، علاوه بر خواصی که به بدن می رساند، یک نوشیدنی خوشمزه و خوش طعم هم تولید کرده باشیم تا بتواند قسمتی از نوشیدنی روزانه مردم باشد.

برنامه شرکت مهرگیاه برای آینده چیست و آیا تولید محصولاتی غیر از دمنوش را نیز در دستور کار دارید؟

قطعاً برنامه برای محصولات و دمنوش های جدید داریم که در کمیته تحقیق و توسعه شرکت بررسی شده و به مرور به مردم تقدیم خواهد شد.

یکی از تفاوتهای اصلی محصولا مهرگیاه با سایر محصولات موجود در بازار، بسته بندی منحصر به فرد آن است. اگر امکان دارد لطفا در این باره توضیح بفرمایید.

ما در شروع کار بر این باور بودیم که اگر قرار باشد که کاری را که همه انجام می دهند ما هم انجام بدهیم، کار خاصی نکرده ایم و خدمت جدیدی را به مردم ارائه نکرده ایم و لذا باید محصول جدیدی را به مردم ارائه می کردیم. لذا بهترین نوع بسته بندی هم از نظر سلامتی و هم از نظر شکل و ظاهر را تولید کرده ایم و در حد رقابت با بهترین دمنوش های دنیا به مصرف کننده ایرانی ارائه دادیم.

کیسه های دمنوش از جنس پلیمر بافته شده از جنس نشاسته ذرت و کاملا گیاهی است. کیسه های این دمنوش هیچگونه ماده شیمیایی یا پرز از خودش پس نمی دهد و داخل آن نیز به راحتی دیده می شود و مصرف کننده می تواند کیفیت محصول گیاهی را به چشم ببیند که خاکه یا زواید اضافی گیاه در آن وجود نداشته باشد.

این کیسه ها دارای ۹۸ درصد انتشار آب با محیط بیرون هستند و این در حالی است که دمنوش های معمولی که آنها را به نام تی بگ یا چای کیسه ای می شناسیم، علاوه بر اینکه داخل آنها قابل دیدن نیست، حداکثر ۴۰ درصد انتشار آب را دارند و پس دادن پرز و گاهی حتی برخی مواد شیمیایی نیز از جمله مشکلات آنهاست که در دمنوش های شرکت مهر گیاه این مشکلات کاملاً برطرف شده است.

یک نکته جالب در دمنوش های شرکت مهرگیاه، شکل ظاهری دمنوش است که به حالت هرمی شکل در آمده است. آیا این موضوع دلیل خاصی دارد؟

فارغ از برخی خواصی که برای هرمها ذکر شده و برخی تحقیقات علمی نیز آنرا اثبات کرده است، این شکل هرمی باعث انتشار راحت تر آب به داخل دمنوش می شود و از متراکم شدن مواد گیاهی در داخل دمنوش جلوگیری می کنید که این هم یکی از ویژگیهایی است که دمنوش های شرکت مهرگیاه را منحصر به فرد کرده است.

ممکن است برخی از مردم تمایل به خرید این دمنوش ها داشته باشند، با توجه به اینکه شرکت شما به تازگی محصولات خود را به بازار ارائه کرده است آیا توزیع محصول در سطح کشور گسترده شده که به راحتی قابل تهیه باشد؟

با توجه به اینکه شرکت تازه شروع به پخش محصول کرده و شتابزدگی در کار را مناسب نمی داند، فعلا تهران و کرج را کامل پوشش داده ایم و فروشگاههای بزرگ مثل شهروند، رفاه، هایپراستار، های لند، یاس، سوپرمارکت ها و عطاری ها و برخی از داروخانه ها محصولات ما را دارند. اما در شهرستانها هنوز بجز برخی فروشگاههایی که محصولات ما را در نمایشگاهها دیده و تقاضای فروش آن را در شهرستانها نموده اند، توزیع گسترده ای را شروع نکرده ایم که البته توزیع کشوری نیز در برنامه شرکت قرار دارد.

در پایان اگر جمله ای را خطاب به مشتریان دارید بفرمایید

شعار ما احترام به مشتری است و معتقدیم که این دمنوش ها، لذتی از دامن طبیعت هستند. شعار کمپین جدید تبلیغاتی ما نیز “لبخند تو از من ” است که امیدواریم بتوانیم با ارائه بهترین دمنوشهای روز دنیا به مردم عزیز ایران، لبخند آرامش را بر لبان آنها بنشانیم.