×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لرستان مرکز مطالعات و پایلوت تولید قارچ ترافل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی از خرم آباد غلامرضا تقوی در جلسه‌ای که در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع

انسانی استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه لرستان به عنوان مرکز مطالعات و پایلوت تولید قارچ ترافل با همزیستی درخت بلوط انتخاب شده است اظهارداشت: چهار هکتار از اراضی استان بر‌اساس تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی استان و استانداری لرستان به کشت درختان بلوط به منظور تولید قارچ ترافل اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این درختان در پارک جنگلی شوراب خرم‌آباد کاشت می‌شوند، عنوان کرد: هدف از  انجام این کار صیانت از جنگل‌های منطقه، استفاده بهتر از منابع داخلی، ایجاد اشتغال مولد، ایجاد منبع درآمد جدید برای باغداران و درآمد اقتصادی پایدار سالانه است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی قارچ ترافل را نوعی قارچ گران قیمت و کمیاب دانست و بیان کرد: قارچ ترافل نیاز آبی کمی دارد  و با شرایط آب و هوایی در استان لرستان و منطقه زاگرس منطبق است.

وی با بیان اینکه  گونه‌های  این نوع قارچ در رنگ‌های مختلف وجود دارد گفت: هر کیلو قارچ ترافل در بازار جهانی با حداقل ۱۲۰۰ دلار( بین ۵ تا ۶ میلیون تومان) بفروش می‌رسد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.