×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد تولید گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی امروز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات ادوات طرح جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیمزارها سه ضلع جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک ملی دارد.

وی بیان کرد: با این وفاق و همدلی که ایجاد شده در بین ۲۱ استان کشور و ۱۵ استان که سال سوم اجرای طرح را گذرانده بودند، از لحاظ تولید، ادوات جذب شده، کارهای ترویجی و… موفق به کسب رتبه سوم شده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: ظاهر قضیه است که به همکاران روحیه و انگیزه ادامه کار را می‌دهد؛ اما بعد معنوی آن، نقش مؤثر در اقتصاد کشاورزی است.

شاهرخی، عنوان کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، میانگین کشوری ۱۱ درصد تولید گندم، ۱۱ درصد تولید جو، ۱۷ درصد تولید نخود، ۲۴ درصد تولید دانه‌های روغنی و ۵۰ درصد افزایش تولید علوفه افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که این میزان تولید در استان نیز به همین منوال و حتی در برخی موارد از میانگین کشوری نیز بالاتر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: در لرستان نیز میانگین تولید گندم و جو هر کدام ۱۱ درصد، نخود ۱۷ درصد، علوفه ۵۲ درصد، دانه‌های روغنی ۲۴ درصد و گیاهان دارویی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

شاهرخی، گفت: با کسب و تغییر مثبت رکوردهای تولید در کشاورزی، طرح جهش تولید در دیمزارها را یک فرصت و زمینه مطلوب برای ارتقا میزان تولید، افزایش بهره‌وری، انتقال دانش و یافته‌های نوین، فرهنگ‌سازی برای رعایت تناوب کشت و… می‌دانیم و لازم است از فرصت پیش‌آمده به بهترین شکل استفاده کنیم. تا به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و رعایت تناوب کشت، خود را در کف مزرعه و سفره و اقتصاد کشاورز نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: امسال ظرفیت استان به ۳۷۰ هزار هکتار افزایش‌یافته است و فرصتی برای افزایش جذب اعتبارات است و لازم است بانک ملی به‌عنوان بانک عامل در اجرای این طرح؛ حمایت و همکاری لازم را داشته باشد.

شاهرخی، افزود: تلاش مجموعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز بر این است تا علاوه بر کسب رتبه سوم در اجرای طرح جهش تولید، بتوانیم آن را ارتقا دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.