×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید قند گیاهی برای دیابتی ها

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری میزان، آرمان محمودی اطاقوری درباره تولید قندگیاهی و نتیجه طرح‌های تحقیقاتی اظهارکرد: دو سال بر روی اجرای این پروژه کار کردیم و دوم آذرماه سال گذشته طرح در معاونت علمی ریاست جمهوری پذیرش شد و مقرر شد که برای تولید قند گیاهی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود و نسبت به تولید تجاری آن اقدام شود.وی خاطر نشان کرد: این طرح در ایران به ثبت رسیده است و مقدمات کار برای تولید فراهم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اعلام اینکه این طرح برای اولین بارد در کشور تولید شده است، خاطر نشان کرد: گیاهی که از آن قند گرفته می‌شود بومی کشور بوده و حدود صد سال در ایران کشت در حال کشت است.

وی با اعلام اینکه استفاده از این قند میزان قند خون بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد، گفت: نقش درمان کننده این گیاه داوریی بسیار زیاد است و با تولید انبوه این گیاه زمینه جلوگیری ارز و مهمتر از همه امید درمان در بیماران دیابتی به شدت افزایش می‌یابد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: فرد سالم با مصرف این قند دیابت نمی‌گیرد و از قند این گیاه می‌توان در صنایع غذایی، تولید کمپوت‌ها، نوشابه و صنایع لبنی و ماکارونی استفاده کرد.اطاقوری یادآور شد: مواد موجود در این گیاه اینولیون بوده و جذب کلیه نمی‌شود و برای بدن مضر نیست.

وی با اعلام اینکه هلیان توس توبره سوس در سطح استان مازندران قابل کشت است، گفت: نمونه تولید شده این گیاه در بیماران دیابتی پاسخ داده و ارتباط با انجمن دیابت ایران هم برقرار شده است.وی در پایان خواستار همکاری گسترده متولیان استان مازندران برای تولید این محصول در کشور شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.