×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کنترل دیابت با چند گیاه دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ازخبرگزاری صدا و سما،در صورتیکه پس از خوردن غذا‌های حاوی کربوهیدرات، قند و چربی بدن شما انسولین تولید نکرده یا بدن به مقدار کافی انسولین پاسخ و واکنش نشان ندهد، شما مبتلا به دیابت یا بیماری قند خون هستید.

انسولین هورمونی است که تجزیه شده و به سلول‌ها فرستاده می‌شود تا به عنوان انرژی استفاده شود و بوسیله لوزالمعده برای کمک به ذخیره قند و چربی تولید می‌شود.
ولی بدن افراد مبتلا به دیابت به درستی به انسولین واکنش نشان نداده و درنتیجه سطح قند خون بالا رفته و علائم مرض قند ایجاد می‌شوند. اما روش‌های خانگی و طبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند روند پیشرفت دیابت را متوقف کرده و حتی آن را درمان کنند.

بهترین داروهای گیاهی برای دیابت:

گزنه و شنبلیله: گزنه غلیظ دم کرده و مصرف کنید هم معده را روان می‌کند و هم در درمان دیابت موثر است یا شنبلیله را دم کرده و میل کنید. همینطور می‌توانید گزنه و شنبلیله را همراه با هم دم کنید. ترجیحا جوشیده نشود.
– برگ گردو و کاسنی: این‌ها نیز دیابت و قندخون را پایین می‌آورند می‌توانید همه را باهم دم کرده و مصرف کنید.

قره قات: این گیاه تولید انسولین در خون می‌کند. گیاه قره قات را آسیاب کرده یک قاشق چای خوری از آن را در یک فنجان آب ریخته و میل کنید. یا قره قات را با عسل، خمیر کرده به گونه‌ای که نه شل بشود نه سفت آنگاه آن را حبه حبه کرده روزی یک حبه از آن را مصرف کنید.

شیره انگور خالص: شیره انگور ابتدا قند را بالا می‌آورد، ولی مصرف مداوم شیره انگور خالص، دیابت و قندخون را پایین می‌آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.