×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نیاز حمایت دولت از پتانسیل های تولید گیاهان دارویی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی از نطنز، علاء‌الدین بروجردی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دومین جشنواره گیاهان دارویی، طب سنتی و طبیعت‌گردی نطنز در محل قلعه قدیمی کوهاب، اظهار کرد: ورود به کار جشنواره گیاهان دارویی به این خاطر که گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و از این بابت مسؤولان کار مهمی را انجام داده‌اند.

وی افزود: مکان جشنواره یعنی قلعه کوهاب نطنز نیز به سبب قدمتی که دارد و همچنین جاذبه‌ای که در ظاهر آن وجود دارد خود نشان از خوش سلیقگی مسؤولان است و این موضوع نیز حتماً بر تأثیر جشنواره می‌افزاید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختن به موضوع کار در حوزه گیاهان دارویی به خاطر زنده کردن ظرفیت‌های داخلی منطقه و به خصوص شهرستان نطنز که به خاطر آب و هوای موجود ظرفیت کاشت چندین نوع گیاه را دارد می‌تواند زمینه رشد و توسعه منطقه را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مردم داروخانه‌ها را منبع دارو می‌دانند در صورتی که منبع اصلی و اولیه آن همین گیاهان دارویی است که باید از آن‌ها در مسیر احیای طب سنتی و ایرانی استفاده کرد.

بروجردی در پایان با بیان اینکه کار در عرصه تولید گیاهان دارویی گامی بزرگ در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه نگاه به امکانات بومی است، مطرح کرد: بسیاری از گیاهان دارویی به صورت فله‌ای از خارج وارد می‌شود و دولت و مجلس از کارگاه‌های داخلی که پتانسیل فعال شدن و پوشش دادن را دارند باید بیش از زمان فعلی حمایت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.