×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نطنز؛ رتبه اول تولید و سطح زیرکشت زعفران در استان اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، سعید زمانی مدیر جهاد کشاورزی نطنز از شروع برداشت زعفران شهرستان نطنز خبر داد و اظهار کرد: برداشت زعفران از سطح ۳۳۲ هکتار مزارع زعفران شهرستان شروع شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

زمانی گفت: به علت پراکندگی مزارع در اقلیم سرد، معتدل و گرم و خشک شهرهای نطنز و بادرود کار برداشت محصول زعفران در این منطقه دو ماه و نیم طول خواهید کشید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ادامه داد: شهرستان نطنز رتبه اول سطح زیرکشت زعفران و تولید آن را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

زمانی با بیان اینکه زعفران نطنز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال از این سطح ۲۵۰۰ کیلوگرم کلاله خشک برداشت شود.

وی در ادامه گفت: در این مدت دو و نیم ماه برداشت گل و جداسازی کلاله بالغ بر ۱۶ هزار نفر روز، کار فصلی ایجاد می‌شود که عمدتاَ توسط زنان روستایی است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز، افزایش سطح زیر کشت این محصول را به دلایل کوچک شدن سطوح مالکیت‌ها، نیاز آبی بسیار کم، اشتغالزایی کشاورزان در اوقات فراغت، رغبت کشاورزان بخش بادرود و روستاهای تابعه اعلام کرد.

زمانی گفت: مزایای کشت این گیاه سودآور در کنار مقاومت به خشکی و کم آب بودن توانسته نقش سازنده‌ای در ارتقای اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی در خصوص اعطای تسهیلات به کشاورزان، تصریح کرد: سعی شده با اعطای تسهیلات و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در این بخش، زمینه توسعه کاشت زعفران در شهرستان نطنز فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز خاطرنشان کرد: کشت زعفران در مناطق کوهستانی سابقه طولانی دارد و با توجه به نیاز آبی کم این گیاه، کشت آن در بخش کویری بادرود نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.