×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، قاسم جان بابائی ملا ظهر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری کلان منطقه یک آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در منطقه یک کشوری رویکرد تأسیس دانشکده‌های گیاهان دارویی و ترویج این علم را در سراسر کشور دارند چراکه علم گیاهان دارویی می‌تواند به تولید ثروت و تضمین سلامت بیانجامد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در برخی نقاط این منطقه افزود: ایجاد زیرساخت‌های پزشکی، تأمین دستگاه‌های سخت‌افزاری، اجرای پرونده الکترونیکی سلامت و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم‌ترین اقداماتی است که تاکنون از سوی دانشکده‌های علوم پزشکی در راستای طرح پزشک خانواده انجام‌شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه بیماری سرطان در جامعه رواج یافته و باید از آن پیشگیری کرد تصریح کرد: تأسیس مراکز مهم سرطان‌شناسی، مطالعه و تحقیق بر روی سلول‌های سرطانی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پرستاران و پزشکان برای استفاده از داروهای شیمیایی ازجمله اقداماتی است که در این حوزه انجام‌گرفته است.

وی ترویج علم گیاهان دارویی را در دستور کار دانشکده‌های علوم پزشکی در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: شناسایی و به‌کارگیری این گیاهان در علم پزشکی ازجمله اقداماتی است که در این حوزه انجام‌شده است و تاکنون گروه‌های زیادی برای شناسایی و مطالعه بر روی گیاهان دارویی در دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور تشکیل‌شده است.

جان بابائی ملا با اشاره به اهمیت ویژه گیاهان دارویی در علم پزشکی اذعان کرد: استفاده از خواص گیاهان دارویی در علم پزشکی و درمان بیماران بسیاری از عوارض داروهای شیمیایی کاهش میابد و برای اجرای این طرح از افراد تحصیل‌کرده در این راستا استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در کشور مانع از خروج بسیاری از نخبگان و پزشکان و متخصصان از ایران شد اظهار داشت: تزریق نقدینگی و ارائه تجهیزات پزشکی به دانشکده‌های علوم پزشکی در راستای این طرح نقش مؤثری ایفا کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مازندران بیان کرد: دانشکده‌های علوم پزشکی نقش محوری در تأمین رفاه اجتماعی و سلامت مردم در جامعه دارد که باید به انجام این رسالت بیش‌ از پیش توجه کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.