×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی بیستمین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در مازندران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مجید سعیدی با بیان اینکه موافقت اصولی برای تاسیس و راه‌اندازی بیستمین مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کسب شده است، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی که استان مازندران در حوزه زیست محیطی و انسانی دارد امیدواریم که این مرکز به‌ عنوان یک مرکز مهم در سال‌ های آتی فعالیت‌ های موثر در این حوزه ارائه بدهد.

سعیدی افزود: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت درباره تحقیقاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه بیماری کووید ۱۹ در یک سال اخیر انجام دادند، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه تحقیقات و فناوری از نظر تعداد طرح‌های تحقیقاتی و مقالات منتشر شده در حوزه کرونا در سطح کشور رتبه ششم را کسب کردیم که البته با توجه به نسبت تعداد اعضا هیات علمی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها رتبه اول را داریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: دانشگاه  علوم پزشکی مازندران از نخستین دانشگاه‌هایی بود که بلافاصله پس از شیوع کرونا فضای لازم برای انجام تحقیقات و پژوهش را طراحی کرد و وارد فعالیت شد و تاکنون از حدود ۵۰۶ طرح تحقیقاتی دریافت شده، ۴۲۴ طرح تصویب شد که بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و بقیه طرها نیز در حال طی کردن مراحل است.

سعیدی ادامه داد: تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه حدود ۴۸۰ نفر است که به ازای هر عضو بیش از یک تحقیق در حوزه کووید انجام شد و حدود ۱۴۶ مقاله به مرحله چاپ رسید که ۹۵ مورد آن در رده اول، ۱۴ مقاله در رده دوم و ۳۷ مقاله هم در رده‌های دیگر چاپ قرار دارند.

وی یادآور شد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانست کمبود مواد ضدعفونی کننده را برطرف کند، اما تاکنون درمان موثری برای کرونا به تایید نرسیده است.

سعیدی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی و فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی به موفقیت‌های خوبی در استان دست پیدا کنیم همان‌طور که مرکز تحقیقات جامع سرطان مازندران که خدمات بسیار موثری به جامعه پزشکی ارایه می دهد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.