×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۰۰۰ کیلوگرم شیره گیاه دارویی و صنعتی باریجه در استان خراسان شمالی برداشت شد

باریجه قسنی برداشت بهره برداری Ferula gommusa

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا احمدی اسکویی اظهار کرد: این بهره برداری به منظور تحقق شعار سال ۹۵ ، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و با هدف جلب مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی انجام شد.
وی با اشاره به ارزش محصولات این گیاهان در زمینه های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، بر بهره برداری اصولی وفنی از این گیاهان تاکید کرد.
احمدی اسکویی افزود: با حفظ و احیا این گیاه بومی در منطقه می توان زمینه های اشتغالزایی در خصوص بهره برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.
کارشناس مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در سال ۹۵ با اجرای عملیات بهره برداری باریجه شرایط اشتغال ۶۰۰۰ نفر روز به مدت دو ماه ایجاد شده است.
احمدی اسکویی افزود: شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشور های خارجی صادر می شود.
وی گفت: این محصولات جزو گونه های مجاز مشروط بوده که بهره برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان پذیر است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.