×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ستاد گیاهان دارویی باید بر گلوگاه‌های اصلی کشور اثرگذار باشد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، در هشتاد و ششمین جلسه اعضای شورا این ستاد که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، بیان کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی رسالت های بزرگی دارد، اگر رسالت خود را صورت دهد مباحث کوچکتر گیاهان دارویی هم به دست آورده است. گلوگاه اصلی در کشور نظام برنامه ریزی است. اگر ما بتوانیم برنامه های خود را در این مهم نهادینه کنیم، کار این ستاد به سرانجام رسیده است.
وی بیان کرد: آنچه از دست دیگران برنمی آید و در نهاد ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی برای اجرایی شدن قرار گرفته است، بحث اصلی محسوب می شود.
عصاره افزود: در چند سال گذشته برای رسیدن به اهداف قدمهای خوبی برداشته شده و موفقیت قابل قبولی داشته ایم، ولی به همین نسبت  از اهداف کلان ترسیم شده  فاصله داریم.
وی با اشاره به این مسئله که اسناد ملی،  راه را برای ما هموار می کنند، گفت: نقشه جامع علمی کشور به عنوان یکی از سندههای اصلی علم و فناوری چند اولویت را مشخص می کند که یکی از آنها حوزه گیاهان دارویی است. پس به استناد آن خیلی راه در پیش داریم. در مجموع  باید اقدامات بسیاری صورت دهیم تا شاهد رشد این صنعت باشیم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی توضیح داد: در ماده ۱۲ سیاستهای ابلاغی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری، مسیر انجام تکالیف در گیاهان دارو.یی و طب سنتی به وضوح بیان شده است.
وی افزود: همه موارد  نشان می دهد در چند سال گذشته مسئولین ارشد نظام، گیاهان دارویی و طب سنتی را در بالاترین سطح در لایه های اسناد مهم برنامه ریزی کشور وارد کرده اند.  حال وقت آن رسیده است که همه مکلف به اقدام و اجرا باشند و برنامه عملیاتی روشنی را رادئه نمایند تا سیاستها و اراهبردها به نقشه راه عملیاتی تححقق یابند.
عصاره تاکید کرد: اگر برای عملیاتی کردن سند راهبرد ملی تلاش نشود حوزه گیاهان دارویی بعد از چند سال به فراموشی سپرده می شود.
وی افزود: باید کاری کنیم تا تولید ناخالص ملی در رابطه با اقتصاد دانش بنیان افزایش پیدا کند. چرا که تا امروز هم راه برای این صنعت باز شده است، اما باید تلاش کنیم تا جاده فعالیت ما هموارتر شود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در هشتاد و ششمین جلسه اعظای شورای این ستاد گفت: باید تمامی افکارمان را تجمیع کنیم که اگر این تجمیع صورت بگیرد با انرژی مضاعف میتوان بر مشکلات فائق آمد.
در این جلسه، ابوالقاسم متین، عضو شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، در ارتباط با نقش غذا در سلامت سخنانی را ایراد کرد.
همچنین در این جلسه پیرامون کارگروه های تخصصی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی میان اعضا شورا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.