×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد فضای فعالیت برای دانشجویان حوزه طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، اصلی مهم در تامین و توسعه نیروی کار در حوزه‌های مختلف علمی است. مسئولیتی که بخش عمده آن به دوش دانشگاه‌های کشور است.

صنعت گیاهان دارویی هم مانند همه صنایع کشور نیازمند تامین نیروی متخصص و کارآمد است تا در مسیر توسعه یافتگی قدم بردارد. بر همین اساس، ایجاد و توسعه گرایش‌ها، دوره‌ها، رشته‌ها، میان رشته‌های تخصصی حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی به عنوان یک هدف ملی مدنظر قرار گرفت.

همین موضوع منجر به تصویب ۱۰ رشته تخصصی در حوزه‌های مرتبط با گیاهان دارویی در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکتری با موافقت شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. در این رشته‌ها حدود ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حوزه طب سنتی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با ایجاد دانشکده‌های طب ایرانی بیش از ۳۸۰ دانشجو در ۴ رشته تخصصی حوزه طب ایرانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان رشته طب ایرانی در عناوین مختلف مرتبط مشغول به فعالیت هستند که این موضوع نشان می‌دهد جذب دانشجویان در مقایسه با نیاز جامعه پزشکی ایرانی عددی متناسب است. البته در این رشته هم مانند سایر گرایش‌های تخصصی، چالش عدم تناسب دانشجویان با نیاز باراز کار وجود دارد که این موضوع با تعریف رشتههای تخصصی گیاهان دارویی متناسب با آنچه که صنعت به آن نیاز دارد، قابل رفع است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار نهادهای مرتبط ایستاده است تا با ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری، فضای فعالیت را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته را فراهم کند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.