×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۱۳۰ گونه گیاه دارویی در استان سمنان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، نصرت‏الله حسنی  در جلسه ‏ای با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مدیران مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سمنان، روند توسعه کشت گیاهان دارویی را در استان سمنان بررسی کرد.

وی در این جلسه که در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد، گفت: در استان سمنان، ۱۳۰ گونه گیاهان دارویی شناسایی و طرح‏های خوبی برای تجاری‏سازی آن انجام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سمنان افزود: طرح تغییر الگوی کشت در گیاهان دارویی و جایگزینی گیاهان با راندمان بالا در سمنان در حال اجرا بوده و تجاری‏سازی و تولید انبوه از برنامه‏ های این مرکز است.

رئیس ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن‏آوری ریاست جمهوری نیز گفت: سیاست این ستاد، توسعه کشت همراه با حرکت مطلوب صنایع وابسته به آن است.

محمدحسن عصاره عنوان کرد: در مسیر توسعه، حلقه اول کشت و حلقه‏های بعدی، فعال کردن بخش صنعت لازم برای این امر است و با عجین شدن کشت با صنعت، توسعه پایدار ایجاد می‏شود.

وی افزود: اهلی کردن گونه‏ها هم یکی از برنامه‏های مهم تحقیقات است تا افزایش ماده مؤثر محقق شود؛ اما تاکنون از دو هزار و ۳۵۰ گونه گیاهان دارویی در کشور، تعداد کمی اهلی شده است.

رئیس ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن‏آوری ریاست جمهوری افزود: حمایت از شرکت‏های دانش‏بنیان در این حوزه از دیگر برنامه‏های اصلی ستاد است و برای موفقیت در توسعه گیاهان دارویی باید تمام حلقه‏های کار از تولید تا فرآوری دیده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.