×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۳۵۰۰ هکتار از اراضی سمنان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد بررسی عملکرد هشت ماهه برنامه اجرایی و اهداف سازمان جنگل‌ها در سال ۱۴۰۰ به میزبانی سالن جلسات منابع طبیعی استان سمنان، با بیان اینکه علی رغم بارش بسیار کم در سطح استان اقدامات خوبی با مشارکت جوامع محلی در زمینه آبخیزداری، احیای قنوات و بیابان زدایی انجام شد، تاکید کرد: پویش مردمی بذرکاری و بذرپاشی در عرصه‌های بیابانی از جمله این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه در طول اجرای پویش مردمی مذکور سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان سمنان تحت کشت بذر درختانی مانند بادام کوهی قرار گرفتند، بیان کرد: این کار با هدف جلوگیری از بیابان‌ زایی، حفظ خاک، تقویت پوشش گیاهی و… انجام شده است.

کاهش چشم گیر حریق مراتع و جنگل‌ها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در هشت ماهه اول سال جاری سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان تحت کشت گیاهان دارویی قرار گرفته است، ابراز کرد: این طرح با همراهی جوامع محلی هم دارای ظرفیت و ارزش افزوده اقتصادی است و هم مراتع را از پوشش گیاهی مملو می‌سازد که جلوگیری از فرسایش خاک و… از مهمترین آثار مثبت آن است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه پایین بودن میزان بارندگی و کمبود نیرو و اعتبارات مالی در استان سمنان یکی از چالش‌های منابع طبیعی است، تاکید کرد: علی رغم تمام این مشکلات در هشت ماهه اول سال جاری شاهد بودیم که میزان حریق مراتع و جنگل‌ها نسبت به سال گذشته (از لحاظ سطح آتش گرفته) ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی درباره مقابله با بیابان‌زایی نیز گفت: ایجاد ۱۱۳ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت بیابانی از جمله دیگر اقدامات منابع طبیعی استان سمنان بوده است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.