گردو؛

مانند دانه کتان، گردوی خام بدون نمک سرشار از امگا۳ است و درد و التهاب را کاهش می دهد.

فلفل قرمز؛

نتایج تحقیقی که روی این ۲ ماده انجام شده است، نشان می دهد بیش از ۲۰ ترکیب ضد التهابی در این گیاه وجود دارد.

گیلاس؛

اغلب افراد با احساس کمترین دردی، به مصرف آسپرین رو می آورند. این در حالی است که محققان دریافته اند عصاره گیلاس ترش در تسکین دادن التهاب ۱۰ برابر موثرتر از آسپرین است.

سبزی های برگ های سبز؛
برگ چغندر و اسفناج حاوی میزان بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است. این مواد معدنی برای از بین بردن التهاب به بدن کمک می کند.

ماهی؛

با مصرف روغن ماهی ۴۰ تا ۵۵ درصد میزان ترشح «سیتوکینز» در بدن کاهش می یابد که این امر به طور مستقیم روی سیستم دفاعی تأثیر می گذارد. «سیتوکینز» مفاصل را از بین می برد و التهاب ایجاد می کند.

دانه و روغن کتان؛
این دو ماده سرشار از روغن های طبیعی است که در بدن به ماده ای شبیه هورمون تبدیل می شود و میزان التهاب را کاهش می دهد.

زنجبیل؛
زنجبیل نسبت به داروهای غیراستروئیدی و غیرالتهابی در از بین بردن التهاب موثرتر است.