×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حمیدرضا عبدوس بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه امید به رشد بوته‌های جنگلی در مناطق ییلاقی مهدی‌شهر کمتر از ۳۵ درصد است، ابراز داشت: این درحالی‌که طی دهه ۸۰ این امید به رشد بوته‌های جنگلی حدود ۸۰ درصد بود که نشان می‌دهد کاهش بارندگی تا چه میزان بر عرصه‌های طبیعی این شهرستان اثرگذار بوده است.

وی بابیان اینکه مسئله تغییر اقلیم موضوع جدی و نگران‌کننده‌ای است، افزود: افزایش نسبی دما، خشک‌سالی و کمبود بارش از  تأثیرات مخرب تغییر اقلیم به شمار می‌رود که اثرگذاری خود را بر کاهش رویش علوفه مورد تغذیه دام و حیات‌وحش مهدی‌شهر گذاشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه طی بازه زمانی ۳۰ ساله بارش باران و برف در این شهرستان کاهش چشمگیر داشته است، ابراز داشت: باید برای رفع این بحران چاره‌اندیشی کرد که در اولین گام راه‌حل موجود افزایش پوشش گیاهی با کاشت درختچه است.

عبدوس در ادامه تصریح کرد: برای افزایش پوشش گیاهی نیازمند همراهی مردم هستیم که خوشبختانه با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در این مقوله فرهنگ‌سازی خوبی صورت گرفته است که باید برای رسیدن به این گام دارای برنامه‌های عملیاتی نیز باشیم.

وی افزود: عرصه‌های ملی مهدی‌شهر رو به تخریب است که معتقدیم می‌توان جلوی این فاجعه را با کاشت گیاهان دارویی و درختان بومی منطقه گرفت و اگر امروز برای حفاظت از طبیعت اقدامی صورت نگیرد در آینده مشکلات آن دامن‌گیر خود این شهرستان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.