×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آذربایجان شرقی پیشرو در تولید گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، احمد میرزازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: هیچ رتبه‎بندی مبنی بر جایگاه استان ما در تولید داروهای گیاهی انجام نشده، با توجه به این‌که معاونت غذا و دارو یک اداره ‏نوپا است، چنین رتبه‌بندی صورت نگرفته است، اما با توجه به تنوع و گستره گیاهی که در آذربایجان داریم، استان ما جزو ۱۰ استان برتر کشور خواهد بود. همچنین هیچ آماری از گیاهان بومی استان در دسترس نیست و طبق مکاتبه‎ای که با جهاد کشاورزی داشته‎ایم، این سازمان هنوز اعلام نکرده است که چه گیاه دارویی در استان ما در سطح وسیع کشت شده است و در چه زمینه‏ای پیشرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان ما، سه واحد داروسازی «شهید قاضی»، «زهراوی» و «دانا» مشغول به کار هستند که محصولات گیاهی نیز جزو تولیداتشان است. داروسازی «حکیم مومن» نیز واحدی است که صرفا فرآورده‎های گیاهی و طب سنتی تولید می‎کند.

وی گفت: داروهای گیاهی محدود به استان نبوده و نمی‎توان گفت که این دارو صرفاً در استان خاصی تولید می‎‌شود، به عنوان مثال داروی آویشن یا کاکوتی در تبریز، اصفهان، شیراز و خراسان می‏ روید، اما ممکن است در میزان ماده موثره متفاوت باشند.

میرزازاده گفت: دستورالعمل واحدهای بسته‌بندی گیاهان دارویی در حال تدوین است و احتمالاً این واحدها ظرف چند ماه آینده فعالیتشان را آغاز خواهند کرد، اگر بسته‌بندی و سورتینگ به طور اصولی انجام شود، در تهیه‎ی مواد اولیه داروهای گیاهی مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون در استان ما صادرات مواد اولیه برای تولید گیاهان دارویی اتفاق نیفتاده است، اما سه شرکت داروسازی در استان ما در خصوص فرآورده‎های دارویی صادرات داشته‏‌اند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.