×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بالاترین سطح زیر کشت گل گاوزبان در رودسر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی،‌احسان الله مشتاق در نشست با خبرنگاران در اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودسر با بیان اینکه این شهرستان یکی از تولیدکنندگان گل گاوزبان در استان گیلان است، گفت: ۴۷۰هکتار اراضی در این شهرستان به کشت گل گاوزبان اختصاص یافته اند که چهار هزار خانوار در تولید آن فعال هستند.

وی با بیان اینکه از نظر سطح زیر کشت به تولید محصول رودسر مقام نخست در کشور دارا است، خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰۰ الی ۲۲۰ تُن گل گاوزبان تولید می شود.

به گفته این مسئول برداشت گل گاوزبان در رودسر از نیمه دوم فروردین آغاز و تا پایان تیر ماه ادامه دارد که امسال با توجه به شرایط دما مناطق پایین دست زودتر از موعد برداشت محصول داشته اند.

مشتاق با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فرآوری و بسته بندی این محصول طی دو سال گذشته، افزود: در این مدت مجوز و تسهیلات بانکی لازم پرداخت شده و در همین راستا نخستین کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و گل گاوزبان در روستای نیلو به بهره برداری رسید.خزانه گیری ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی در رودسر

رئیس جهاد کشاورزی رودسر در ادامه روند خزانه گیری برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان را مطلوب دانست و اظهار کرد: تاکنون خزانه گیری در ۸۰ درصد از اراضی شالیزاری به پایان رسیده و تا پایان فروردین ماه این فرایند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات نشاء کاری هفته اول اردیبهشت ماه آغاز می شود، افزود: خوشبختانه طی سال های گذشته اجرای عملیات کاشت، داشت و برداشت در اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه انجام شده و جهاد کشاورزی نیز در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر با بیان اینکه در سال گذشته در این راستا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده است، گفت: طی سال گذشته چهار هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شده که پیش بینی می شود در سال جاری این میزان افزایش یابد.

وی همچنین به تعداد بانک نشاء نیز در سطح شهرستان رودسر اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار بانک نشاء در شهرستان فعال بودند که این تعداد در سال جاری به هفت واحد رسیده است.

مشتاق در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ تُن کود شیمیایی از نوع اوره و پتاس و فسفات برای شهرستان خریداری و تأمین شده است، ادامه داد: سالانه ۳۶ تُن بذر گواهی شده برنج از نوع هاشمی و گیلانه در شهرستان رودسر توزیع می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در رودسر، افزود: سالانه از این اراضی ۵۰ هزار تن شلتوک برداشت می شود که ۶۵ درصد برنج سفید از آن استحصال می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.