×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست سازمان جنگل ها برای مشارکت در کاشت و احیای گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز غیبی گفت: صاحبان عرف عرصه های منابع طبیعی برای مشارکت در توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی می توانند به ادارات کل منابع طبیعی در استان ها و شهرستان های خود مراجعه کنند و در قالب طرح های مشارکتی، قرار دادهای ۱۳ تا ۱۵ ساله برای مدیریت کشت گیاهان دارویی در عرصه ها به آنها واگذار می شود.
وی افزود: در این برنامه مشارکتی ، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، قلمه، بذر، نهال و نشاء گیاهان دارویی را به طور رایگان در اختیار مشارکت جویان قرار می دهد و آنها وظیفه کاشت، داشت و برداشت را بر عهده خواهند داشت.
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره درآمدزایی جوامع محلی در کاشت و توسعه گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی اذعان داشت: در طرح مدیریت جنگلداری تنگه سرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد، خانوارها سالانه بیش از ۲۰ میلیون تومان از محل محصولاتی مانند آنغوزه و باریجه و در استان اصفهان از محل برداشت کرفس وحشی سالانه ۳۰ میلیون تومان درآمد کسب می کنند.

مرتع دشت گیاهان دارویی

مرتع دشت گیاهان دارویی

غیبی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده ارزش اقتصادی کشت گیاهان دارویی ۲ تا ۳ برابر زراعت جو و گندم است.
وی ادامه داد: ما علاوه بر توزیع رایگان نهاده ها برای کشت گیاهان دارویی در عرصه های جنگل و مرتع، از محل کمک های فنی و اعتباری، تسهیلاتی را در نظر گر فته ایم.
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در عین حال به اختصاص ردیف اعتباری در بودجه ۹۷ برای گیاهان دارویی کشور اشاره و تصریح کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پیشنهاد اختصاص ۱۴ میلیارد تومان از این ردیف اعتباری را برای توسعه و احیای گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی ارایه داده است.
غیبی گفت: ما برای هر هکتار کشت گیاهان دارویی ۵ میلیون تومان در رویشگاه های منابع طبیعی تسهیلات در نظر گرفته ایم.
وی همچنین از تهیه طرح توسعه گیاهان دارویی در سطح ۵۰ هزار هکتار در اراضی شیبدار خبر داد و اظهار داشت: سازمان جنگل ها در این طرح با کمک روستاییان، عشایر و صاحبان عرف در عرصه های منابع طبیعی، کشت گیاهان دارویی را در این اراضی توسعه خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.