×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از کشت گیاهان دارویی در استان مازندران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسینی پور در بازدید از کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی روستای نج بخش بلده شهرستان نور، افزود: این منطقه از ظرفیت‌های ممتاز و منحصربفرد برای فعالیت‌های کشاورزی به ویژه تولید گیاهان دارویی برخوردار است که باید زیرساخت‌ها به منظور بهبود فضای کسب و کار و اشتغال روستاییان فراهم شود.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی دارای خواص دارویی، صنعتی و خوراکی در کشور داریم که بیشترین این گونه‌ها در مازندران تولید و برداشت می‌شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: نباید چوب لای چرخ تولید کنندگان گذاشت و باید با بهره گیری از همه توان از آنان حمایت کرد.

وی از خدمات این کارگاه تولیدی قدردانی کرد و اظهارداشت: این واحد تولیدی مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی، زمین و روند‌های اداری برای توسعه و مجوز دارد که باید این چالش‌ها بر سر راه این کارآفرین بر طرف شود.

حسینی پور افزود: بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به دنبال نامه نگاری با مسوولان نهاد‌های انقلابی باید پای کار بیایند و از این مجموعه تولیدی حمایت کنند و یکی از مصوبه‌های بازدید از این واحد تولیدی باید همین موضوع باشد.

مقام عالی دولت در مازندران ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مالی و همراهی فرماندار، بخشدار و سایر مسوولان مرتبط این شهرستان از این کارآفرین به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا بتواند جوانان جویای کار دیگر روستا‌های اطراف هم به کار گیرد.

تولیدکننده گیاهان دارویی روستا نج بخش بلده نور گفت: به عنوان تسهیلگر و کارآفرین نمونه استانی این افتخار را دارم دست کم ۱۵ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت شوند.

پروین یزدانی افزود: برای توسعه فضای کار آفرینی به دنبال صدور مجوز صنعتی تجمیعی هستیم که نیازمند تخصیص زمین است.

این کارآفرین بخش بلده که در زمینه تولید زعفران، قارچ، ماهی قزل آلا، پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان دارویی، عرقی جات گیاهی، روغن کشی، باغداری، صیفی جات و سبزیجات در فضای گلخانه‌ای فعالیت دارد، ادامه داد: هم اینک در فضای ۲ هکتار بیش از ۵۰ گونه گیاه دارویی کشت می‌شود.

در پایان استاندار مازندران به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسوولان مربوطه توصیه و تاکید کرد نهایت همکاری را با این کارآفرین بخش بلده داشته باشند.

استاندار مازندران را در این سفر شهرستانی شماری از مدیران کل استانی و فرماندار و روسای ادارات شهرستان نور همراهی می‌کنند.

بخش بلده نور دارای یک نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی، دست کم هفت هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۰ هزار نفر جمعیت متغیر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.